A Universal Channel bevezetése a UNI természetes fejlődésének eredménye. Az Universal szórakoztató múltjára építve, egy újjászületett modern, színes csatorna lenyűgöző karaktereket vonultat fel, és exkluzív új tartalmat szolgáltat, beleértve a UNI eredeti co-produkciójait - írja a közlemény.
"Mindezt egy fiatalos, vibráló környezetben teszi, amely várhatóan minden nézőt leköt majd a képernyők elé.”- fogalmazta meg reményeit Colin McLeod,a Universal Networks International Közép- Kelet Európai régiójának ügyvezető igazgatója.
A UNI elnöke Roma Khanna által vezérelve a csatorna megújítása az NBC Universal folyamatban lévő előfizetéses TV rendszerű terjeszkedését hangsúlyozza, melyhez a saját gyártású produkciók - főleg sorozatok - is alapul szolgálnak. A saját gyártású, exkluzív műsorok térhódítása megfelel a nemzetközi televíziós trendeknek. A digitális televíziózás korában, amikor bármely műsor felvehető és bármikor újranézhető, egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az elő közvetítések és a csatornákhoz köthető, azok brandjét is erősítő, sorozatok, melyeket folyamatosan követnie kell a nézőknek, ha nem akarnak "lemaradni".
2007 óta a UNI egy következetesen növekvő skála mentén terjeszkedett, 14-ről 70-re növelve csatornái számát 2010-ben azzal a céllal, hogy ezek száma a következő évben, már HD szolgáltatásokkal megközelítőleg 100-ra emelkedjen.
2009. októberében a Universal Networks International több millió dolláros új beruházást jelentett be az öt alapcsatorna (Syfy Universal, DIVA Unviersal, 13th street Universal, Universal Channel és a Studio Universal) újrastrukturált portfóliójára vonatkozóan.
Az újramárkázási stratégia bejelentése óta a UNI előfizetőinek számát 180 millióra emelte, így hálózata immár 150 országot fed le.
Az új márkák és szolgáltatások bevezetése máris elkezdődött: a Universal Channel megjelent Japánban és Dél-Afrikában, a Syfy Universal Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, a Benelux országokban, Orszországban – de 2010-ben és 2011-ben további lépések várhatóak. A Syfy Universal franciaországi debütálása ez év januárjában 43%-os növekedést mutatott a 25 és 49 év közötti lakosság körében, így ebben a körben a második legkedveltebb csatornává emelkedett.
Privátbankár - Zsiborás Gergő