Az econet.hu Nyrt. kizárólagos tulajdonában álló médiavállalata, az EST Media Group Kft. (EMG) 2010. november 29-én teljesítette a 2013-ig, a 75 százalékos részesedés megszerzéséig tartó Sziget Kft. felvásárlási folyamat esedékes, 1,45 milliárd forintos részét, és ezzel, illetve 500.000 darab 211 forintos elszámoló árú econet.hu részvény átadásával a korábbi 26 százalékos részesedését 51 százalékosra növelte a Sziget Kft-ben. Ezzel egyidejűleg a Sziget Kft. is bővült, az eddig 50 százalékos a tulajdonában álló Balaton Sound és VOLT Fesztivál másik 50 százalékát is megszerezte, ezzel megerősítette a legnagyobb hazai fesztiválszervezői pozícióját.
A Sziget Kft. tulajdonosi szerkezete is változott, az 51 százalékos EMG rész és a Gerendai Károly és Takács Gábor érdekeltségében lévő 39 százalékos rész mellett 10 százalékkal megjelentek a cégben a VOLT Fesztivál és a Balaton Sound korábbi 50 százalékos tulajdonosai. A Sziget Kft. szakmai irányítása is kibővült, a céget ezentúl Gerendai Károly, Takács Gábor, Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert szakmai teamje vezeti. 2010. november 29-től a Sziget Kft. a központja és gyűjtőhelye annak a szakmai tapasztalatnak és kompetenciának, amely az elmúlt 18 év alatt létrehozta és felfuttatta a legerősebb magyar fesztivál-portfóliót és emellett a Sziget Fesztivált az európai kontinens egyik legnagyobb és legsikeresebb szabadtéri eseményévé tette. Erre a szakmai bázisra és a többségi tulajdonos econet.hu Nyrt. tőkepiaci jelenlétére alapozva a Sziget Kft. az elkövetkező években megvetheti a lábát a környező országokban és Magyarország után a régióban is piacvezető fesztiválszervezővé válhat.
Az 51 százalékos Sziget Kft. részesedés megszerzésével a Sziget Kft. és leányvállalatai bekerültek az econet.hu Nyrt. teljes körű konszolidációjába. Ezzel az econet.hu-csoport 2011-es konszolidált árbevétele az előző évihez képest várhatóan több mint kétszeresére, a reklámpiac teljesítményétől függően a 8,5 és 10 milliárd forint közötti tartományba növekszik majd és emellett a csoport üzemi szintű eredményessége is intenzív módon, félmilliárd forintot meghaladó mértékben javulni fog.
A lépés az EMG-t tekintve is meghatározó jelentőségű, termékköre újabb magyar márkákkal bővül . A Pesti Est, Est Lapok, Exit, NeoFM, radiocafé 98.6, Sziget, VOLT, Balaton Sound, Time Out Budapest, est.hu, sziget.hu. eco.hu brandeket tartalmazó, a nyomtatott sajtótól a rádión át az online tartalmakig és a fesztiválokig terjedő portfóliójával, a korábbinál is egyedülállóbb módon lesz képes a fiatal és az aktív fiatal felnőtt közönség hatékony elérésére - írja a közlemény.
Az EMG az akvizíciót az anyavállalata, az econet.hu Nyrt. 2010. november 22-én 120 forintos kibocsátási árfolyamon elhatározott alaptőke-emeléséből tegnap befolyt 1,2 milliárd forintból, illetve egy 300 millió forintos rövid lejáratú kölcsönből finanszírozta. Balázs Csaba az econet.hu elnök-vezérigazgatója kiemelte: „A 2007-ben megkezdett akvizíciós folyamat számunkra és a befektetőink számára is legfontosabb lépéséhez érkeztünk, hiszen mától a Sziget többségi tulajdonosai vagyunk. A korábbi megállapodás értelmében a Sziget menedzsmentjének érdekeltsége is fennmarad, a közösen kitűzött célok elérése érdekében, megőrizve az értékeket, és keresve a sikeres bővítési lehetőségeket.”
Privátbankár