.jpg)
A nyaralási szezon alaposan próbára tette a repülőtéri személyzet és az infrastruktúra teljesítőképességét, a terminálok sokszor az áteresztőképességük felső határán teljesítettek. Ennek részben a kötelező Schengen/nem-Schengen elválasztás az oka, ami sokszor megfelezi az amúgy is szűkös áteresztő kapacitást. Ráadásul az egyre szigorúbb utasbiztonsági előírások miatt jelentősen lelassult az egyébként korszerű ellenőrzőpontok áteresztőképessége.
A hagyományos (menetrendszerű) légitársaságok, amelyek a repülőtér 2-es terminálját használják, jelentősen növelték a gépek kihasználtságát, az ún. load factort, ami a növekedés legjobb barométere. Ezzel kapcsolatban Kam Jandu, a Budapest Airport légközlekedési igazgatója kijelentette: „Minden meglévő nehézség ellenére a növekvő utas szám és a gépek kihasználtsága is jelzi, hogy a légiközlekedés elkezdett kilábalni a válságból. Azt is látjuk, hogy szigorúbb EU-s biztonsági előírások érvényesítése sem volt különösebb hatással a repülőtér teljesítményére. Már most látjuk, hogy nagyon jó nyári szezont zártunk és ezért köszönetünket és elismerésünket fejezem ki az utazóknak és a légitársaságoknak egyaránt.”
A Budapest Airport a megnövekedett forgalomra tekintettel nem csökkenti az utasbiztonsági területen foglalkoztatott dolgozók létszámát, hogy így is támogassa a légitársaságok megnövekedett forgalmát a téli/karácsonyi szezonban. A Budapest Airport termináljainak teljesítményét több mint kétszeresére növeli a jövő tavasszal, amikor a SkyCourt (Égi Udvar) átadásával egyúttal azonnal tizenkettőre emeli az utasbiztonsági folyosók számát a 2-es terminálon.
Privátbankár