Ricoh: siker az irodapiacon, de a jövő bizonytalan
Halász Gábor, a Ricoh Hungary ügyvezető igazgatója ma Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Ricoh a magyar irodai másoló-piacon a harmadik helyen áll, részesedése 10-15 százalék.
Kérdésekre válaszolva azt valószínűsítette, hogy a magyar irodatechnikai piac értékre inkább stagnálni vagy zsugorodni fog. Ehhez hozzájárul az is, hogy a verseny miatt éves szinten átlagosan legalább 10 százalékkal csökken az irodatechnikai berendezések, alapvetően a fekete-fehér és a színes nyomtatók ára.
A Ricoh tapasztalata szerint 3 éves távlatban egy színes nyomat előállításának ára a felére esik. Míg egy színes nyomat teljes bekerülési költsége tavaly év végén nettó 15-20 forint volt, ez év közepére mintegy 12 forintra csökken.
A 1936-ban alapított japán Ricoh 150 országban van jelen, 82 ezer munkatársat foglalkoztat, és a legutóbbi üzleti évében 17 milliárd dollár forgalmat ért el. A Ricoh tavaly három éves szoftverfejlesztési együttműködésben állapodott meg a Magyar Tudományos Akadémiával.
Senki többet, harmadszor: kocsikra is licitálhat
Az irodaépítésben még van szufla: 20 százalék bővülés
Ügyfélbarát okmányiroda 15 órában
MTI