A piac lassú telítődésére, a készülékcserék eltolódására és a céges, illetve háztartási költések visszafogására utal, hogy a mobiltelefon-előfizetések száma egy év alatt alig 50 ezerrel bővült: az állomány 2010 III. negyedévének végén 11,8 millió volt. Ezen belül a havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, ami ellensúlyozta a feltöltő kártyás szegmens 396 ezres éves szintű visszaesését. A változás magyarázata az, hogy a szolgáltatók a reklámkampányokon keresztül az ügyfeleket egyre inkább arra ösztönzik, havidíjas előfizetésre váltsanak. 100 lakosra 118 mobil-előfizetés jutott.
Bár a kábeltévé-szolgáltatók egyre nagyobb sikerrel kínálnak vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2010 III. negyedévének végén – előzetes adatok szerint – az egy évvel korábbinál 169 ezerrel kevesebb, 2,9 millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 23%-a VoIP-hangcsatorna (kábeltévés, illetve széles sávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás), 16%-a ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján 29 volt.
A KSH mérései szerint az internetpiac bővülése folytatódott: több a szolgáltató és az előfizető is. 2010 III. negyedévében az internetszolgáltatók száma 403 volt, 23-mal több, mint egy évvel korábban. A piac koncentrált, 15 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90%-át. Az internet-előfizetések száma 2010 szeptemberének végén már meghaladta a 3,1 milliót, ez ötödével több, mint 2009 ugyanezen időpontjában.
Az internetpiac fejlődése – az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett – a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 46%-kal bővült.
A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, ezen a szolgáltatási területen a növekedés 53%-os volt. Az összes internet-előfizetés több mint harmada a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 8 százalékponttal növekedett.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel az III. negyedévben meghaladta a 34 milliárd forintot, ami az előfizetői akciók (például ingyenes hónapok) és a díjak mérséklődése miatt folyó áron 4%-kal kevesebb volt az egy évvel korábbinál - olvasható a KSH jelentésében.
Privátbankár