"Sajátmárkás" kínai autó a GM-től
A kínai piacon értékesített Chevrolet Sail modellen alapuló márka már hazai pályán támaszt közvetlen kihívást a kínai autógyáraknak a GM egyre kisebb városokat célba vevő vidéki terjeszkedési stratégiájának keretében. A kisebb kínai városokban a piacot a hazai gyártók, mint például a BYD és a Geely Automobile Holdings uralják olcsó modelljeikkel.
"A partvidéki nagyvárosokra hamarosan már alig egy negyede jut majd eladásainknak, igazán nagy növekedési ütemre a harmadik és negyedik kategóriásnak nevezett kisvárosokban számíthatunk" - mondta Terry Johnsson, a GM kínai üzletért felelős alelnöke a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.
A GM és kínai partnere, a SAIC Motor már a Sail, a Kínában kapható legolcsóbb külföldi modell bemutatása előtt megkezdte a munkát egy új kínai márkanevet viselő modell kidolgozásán. A Sail 8.600 dollárba kerül és januári bemutatása óta az autót ahogy érkezik, úgy viszik el a vevők a kereskedőktől.
Az első Baojun 630-as modell hétfőn gördült le a szerelőszalagról. Ára még nem ismert. A Baojun jelentése "nemes vagy becses paripa".
MTI