Semmi sem tudja megállítani az Allianzt
"Bár nehéz piacon kell működnünk, képesek voltunk növelni a díjbevételeinket 2008 első felében. Ez egyértelműen jelzi ügyfeleink bizalmát, és tükrözi azokat az erőfeszítéseket, amelyeket többcsatornás értékesítés módszerünk alkalmazásával tettünk a régióban. Folytatjuk szolgáltatásaink ügyfélközpontú tökéletesítését" - nyilatkozta Werner Zedelius, az Allianz igazgatóságának a növekedő piacokért felelős tagja.
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág 479 millió euró kötelező díjbevételt realizált. Éves összehasonlításban a díjbevétel 21 százalékkal csökkent, főként azért, mert lengyelországi banki partnerük, a PEKAO kevesebbet tudott értékesíteni. Ha ezt a hatást kiszűrjük, a régióban a díjbevételek 12,2 százalékos növekedését állapíthatjuk meg. Az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva a New Europe-ban működő Allianz társaságok a kötelező díjbevételeiket 3,7 százalékkal , 234 millió euróra tudták növelni. A díjbevétel csökkenésével összhangban az Élet- és Egészségbiztosítási üzletágban az üzemi eredmény 22 százalékkal, 28 millió euróra csökkent, 2007 első félévével összehasonlítva.
Kiemelendő, hogy Magyarországon az Allianz folytatta jelentős növekedését 2008 első félévében, díjbevételét pedig 69,6 százalékkal, 95 millió euróra tudta növelni. Az Allianz életbiztosítási üzletágának növekedése Szlovákiában szintén jelentős fejlemény, itt a díjbevételek 15 százalékkal, 145 millió euróra nőttek. Ez a növekedés főként a befektetéshez kapcsolódó termékek értékesítésének köszönhető.
A nem-élet üzletág
A nem-élet üzletágban realizált bruttó díjbevételek 2008 első félévében több mint 21 százalékkal, 1,6 milliárd euróra emelkedtek. 2008 második negyedévében a díjbevételek 12 százalékkal nőttek, elérve a 781 millió eurós volument, a 2007 év második negyedévével összevetve. A nem-élet üzletág üzemi eredménye a tervezettnél magasabb lett, de a 129 millió eurós eredmény így is 9,8 százalékos csökkenést mutat, amely főként az egész piacot sújtó káreseményeknek tudható be.
2008 első félévében a növekedést főként az orosz és a lengyel piac táplálta. Az oroszországi Allianz társaságok produkálták a legnagyobb, több mint 81 százalékos növekedést, amelyhez 486 millió eurós díjbevétel társult. Az Allianz Lengyelország több mint 25 százalékkal tudta növelni díjbevételét, amely így 277 millió eurót tett ki. Ezeket a pozitív fejleményeket főként a gépjármű-biztosításoknak köszönhetik.
Folyamatosan erősödő jelenlét
Az Allianz több olyan kezdeményezésre koncentrál a régióban, amelyek célja az üzleti tevékenység további nyereséges növelése és a piaci jelenlét bővítése. Ezeknek a kezdeményezéseknek a többsége az ügyfelek változó igényein alapszik, akik egyre inkább erős partnert szeretnének maguk mellett tudni pénzügyi szükségleteik megtervezéséhez.
"Ügyfélfókusz Kezdeményezésünk részeként folyamatosan keressük annak a módját, hogy még jobban megkönnyítsük ügyfeleink számára ügyeik intézését, és kiterjedt elosztási hálózatunkon keresztül igyekszünk a lehető legteljesebb termékkínálattal megjelenni. Ennek megfelelően növeltük jelenlétünket a direkt üzletágban is, melynek révén már a New Europe négy országában vagyunk jelen" - magyarázta Klaus Junker, az Allianz New Europe regionális vezérigazgatója, a direkt üzletág régiós pozitív fejleményeit ismertetve.
2008 májusában az Allianz belépett a szlovén piacra is, és Ljubljanában megnyitotta első fiókját. A társaság aktív szereplő kíván lenni ennek a fontos piacnak a jövőbeni fejlesztésében. Az Allianz Azerbajdzsánban is terjeszkedik, ahol a ROSNO áprilisban képviseleti irodát fog nyitni Bakuban.
Kiváló megtakarítási lehetőségek az Allianztól
Feladta célját az Allianz