Sok fogyasztónak fogalma sincs a jogairól
Az éves uniós fogyasztóvédelmi konferencia alkalmából kiadott közvélemény-kutatás szerint csaknem minden ötödik fogyasztó (17 százalék) szembesült már panaszra okot adó problémával az elmúlt egy évben. Becslések szerint a fogyasztókat érő károk az EU bruttó össztermékének (GDP) 0,4 százalékát teszik ki.
A felmérés megállapította, hogy sok fogyasztónak gondot okoznak a hétköznapi számítások, és nehezen szűrik ki a fontos információkat. Nem ismerik fel, ha illegális értékesítési módszerekkel találkoznak, és jogaikkal sincsenek tisztában. A megkérdezettek többsége nem tudott arról a jogáról, hogy visszaadhat, megjavíttathat vagy kicseréltethet egy meghibásodott terméket - áll a bizottság közleményében.
John Dalli, az Európai Bizottság egészségügyi és fogyasztóvédelmi felelőse nyilatkozatában úgy fogalmazott: "az aggasztó eredmények azt jelzik, hogy kifejezetten magas azoknak a fogyasztóknak a száma, akik ki vannak téve a csalás, a megtévesztés és az erőszakos eladási módszerek veszélyének, és nincsenek tudatában annak, hogy döntéseiket mérlegelhetik, és elkerülhetik a nemkívánatos vásárlást".
MTI