
A Die Presse értelmezése szerint az augusztusi ítélet egyúttal megerősítette az NA Rt. jogutódja, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (NIF) jogát polgári jogi kártérítés követelésére is, a büntetésen túlmenően. A lap Kóka János gazdasági miniszter nevét említve azt írta, hogy az öt cégtől összesen 28 milliárd forintot követelnek. Az érintett vállalatok azonban nem akarnak fizetni, hanem azzal érvelnek, hogy az állam kétszer is pénzt szeretne behajtani rajtuk - egyfelől büntetés, másfelől kártérítés formájában.
Az osztrák újság úgy tudja, hogy a NIF eldöntheti, vagy kitart a kártérítés mellett, vagy kizárja a vállalatokat a jövőbeli közbeszerzési pályázatokból.
Példaként felhozta, hogy a főváros vezetése egy másik, 2004-re visszanyúló kartell-megállapodási ügyben a kártérítési igény fenntartása mellett döntött hétfőn, és hét cégtől - köztük a Strabagtól - 1,1 milliárd forintot követel.
Korábbi tájékoztatás szerint a kártérítési pereket a GVH rendkívül fontosnak tartja, ugyanis a nemzetközi tapasztalatok alapján e perek komoly elrettentő erővel bírnak a jogsértésre hajlamos vállalkozásokkal szemben.
Budapest nem hagyja annyiban
Elkészült az ezredik autópálya-kilométer
Nemcsak, hogy kartelleztek, de a mi pénzünkből
MTI