A megbízhatósági szempont fontosságát az is igazolja, hogy tavaly mintegy 150 ezren váltottak a Generali biztosításaira, pedig egyetlen kategóriában sem ezek voltak a legolcsóbbak - állítja Ilics László vezérigazgató-helyettes. A tapasztalatok szerint igen lényeges kritérium az ügyfelek részéről, hogy olyan céget válasszanak, amelynél nem fordulhat elő, hogy fizetésképtelenség miatt az ügyfélre hárul a felelősség.
A Generali biztosítónak például több mint 250 millió forintot kellett kifizetnie azon csaknem 700 autós casco biztosítására, akiknek annak idején a csődbe ment MÁV biztosítós kötelezővel rendelkező autóstársaik okoztak kárt - olvasható a közleményben. Mivel a kötelező biztosításra a fizetésképtelenné vált társaság nem fizetett, az összetört járművek tulajdonosai kénytelenek voltak – önrész megfizetése mellett – a Generalinál levő casco biztosításuk terhére megtéríttetni az őket ért kárt. A MÁV biztosító csődje csaknem 7 milliárdos terhet hagyott több mint 7 ezer ember vállán, akiktől a károsultak máig húzódó perek útján követelik a kártérítést. Annak idején a MÁV biztosító azért tudott dömpingárral a piacra lépni, mert új szereplőként nem volt még kárkifizetési költségük. Amint azonban a nagy számú szerződésük nyomán tömegesen megjelentek a töréskárok is, a biztosító nem volt képes szolgáltatni: a szervizek már nem előlegezték meg a javítás költségeit a MÁV biztosítónak, és ezt az ügyfeleknek zsebből kellett megfizetniük.
Kevesen tudják azt is, hogy például személyi sérüléssel és esetleg maradandó egészségkárosodással járó ütközés esetén súlyos milliókba is kerülhet, ha nem áll mögöttünk egy megbízható és fizetőképes biztosítótársaság. A megfelelő kötelező biztosítás a károkozó helyett is téríti ezeket a költségeket. Ha azonban nincs stabil, tőkeerős biztosító a háttérben, egy ilyen karambol komoly egzisztenciális következményekkel is járhat a kárt okozó fél számára.
Veszélyes lehet a túl alacsony ár – figyelmeztetett a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) is -, hiszen az ilyen ár mögött nem mindig áll megfelelő szolgáltatás. A kgfb-hez kapcsolódóan komoly szolgáltatási feladatai is vannak a biztosítóknak, melyre a díjak jelentik a fedezetet. Csodák nincsenek: az alacsony ár elérése érdekében a biztosítóknak a szolgáltatási oldalból kell lefaragniuk.
Privátbankár