.jpg)
A legszembetűnőbb emelkedés a havi és az 1 napos úthasználati jogosultságok területén mutatkozott: ez előbbi esetében 24, utóbbinál pedig 42 százalékos forgalombővülést mértek. Továbbra is erőteljes emelkedést mutatnak a teherautók számára előírt díjkategóriák eladási adatai: a D4-ben 42, a D2-ben 67, míg a D3-as kategóriában 112 százalékkal több e-matricát értékesítettek, mint egy évvel korábban.
Az értékesítési adatok általánosan növekvő tendenciája ellenére a húsvéti hosszú hétvégén kevesebb e-matricát vásároltak az autósok, mint egy évvel korábban. Az eladott matricák száma csupán 4 százalékkal, a bevétel pedig 6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az ÁKK szerint ez az elmúlt évek eladási statisztikáit vizsgálva szokatlan jelenség. A visszaesés hátterében valószínűleg a rossz időjárási körülmények állnak.
Az értékesítési darabszámok és az árbevétel általánosan növekvő tendenciája mögött az autópályák forgalmának emelkedésén kívül a gyorsforgalmi úthálózat fokozódó mértékű bővülése, valamint az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra való kiterjesztése áll - áll a közleményben. A D4-es kategóriába tartozó járművek 2007. április 1-jétől, a D2 és D3 kategóriába tartozó járművek pedig 2008. január 1-jétől kötelesek díjat fizetni a tranzit főutakon.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az autópálya-matricák értékesítését és ellenőrzését 2006. január 1-je óta a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) megbízása alapján végzi. Az e-matrica-bevételek a KKK által üzemeltetett Útpénztár költségvetésének bevételi oldalát erősítik, és így azokat a közúthálózat üzemeltetésére és fenntartására fordítják.
Szlovénia is áttér a matricára
10 nagyprojekt már idén megkaphatja az uniós pénzt
Uniós pénzből építjük tovább az autópályákat
MTI