Sokkal többen terveznek utazást idén
Tavalyhoz képest jelentősen, 46 százalékról 54 százalékra nőtt azon háztartások aránya, ahol a főszezonban utazást terveznek - ismertette Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) vezérigazgatója a turisztikai marketing szervezet által készített felmérést kampányindító sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Elmondta: fő céljuk és stratégiájuk a belföldi részesedés növelése. Hozzátette, hogy míg a magyar lakosság belföldön mintegy 237 milliárd forintot költ utazásra, külföldön csaknem a dupláját, 438 milliárdot.
A kampányban azt a gondolatot igyekeznek hangsúlyozni, hogy "minden utazással egy élménnyel lesz több az ember". Horváth Gergely szerint okot, élményt kell adni a potenciális turistáknak, hogy kedvük legyen belföldön utazni, meg kell mutatni, mit érdemes megnézni - mondta.
Bánki Erik, az Országgyűlés sport és turisztikai bizottságának elnöke azt mondta: Magyarországon a teljes turizmusból a belföldi aránya jelenleg 45 százalék, az lenne az ideális, ha ez megközelítené a 70 százalékot. Mint mondta, tavaly a belföldi utazásokban résztvevő magyar vendégek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy elégedett volt a szolgáltatásokkal, amelyeket igénybe vett, és visszatérne oda, ahol azokat igénybe vette.
MTI