Súlyos baleset a Heathrow-n
A Pekingből érkező 38-as számú járat, egy Boeing 777-es, egyelőre ismeretlen okból jóval a leszállópálya előtt ért földet, és több száz métert csúszott a füvön, majd a pálya elején állt meg. A Heathrow-t működtető cég, a BAA londoni közleménye "kényszerleszállásnak" minősítette az incidenst, de azt nem ismertette, hogy a gép miért került bajba.
A helyszíni felvételek szerint a repülőgép a hasán feküdt, főfutóművek nélkül, de az orrfutómű kint volt. Az egyelőre nem ismeretes, hogy a szárnyfutók is ki voltak-e engedve a leszállás előtt, és földet érés után csuklottak-e össze, de a roncs alatt, illetve annak környékén nem volt nyomuk a kerekeknek.
A kétmotoros repülőgép súlyos szerkezeti károkat szenvedett, hajtóművei és szárnyai összetörtek. Az utasok kimenekítésére szolgáló vészcsúszdák mindkét oldalon kinyíltak, és a tűzoltók habbal árasztották el a Boeing környékét. A mentőszolgálat első beszámolója szerint három utas könnyebben megsérült. A BAA azt közölte, hogy a gépből minden utast kimentettek.
Szemtanúk szerint a Boeing 777-es a megszokottnál jóval alacsonyabban, erősen balra dőlve közelítette meg a repülőteret.
Az incidensben érintett déli kifutópályát lezárták, de az északit rövid üzemszünet után ismét megnyitották. Mivel azonban a Heathrow a világ legforgalmasabb nemzetközi repülőtere, amely naponta 1300 járatot indít és fogad, az egyik pálya kiesése bizonyosan súlyos késéseket fog okozni. Nem hivatalos értesülések szerint a repülésügyi hatóságok a torlódások elkerülése végett részleges légtérzárat rendeltek a Heathrow körzetében.
A Heathrow-ról a British Airways naponta három járatot közlekedtet Budapestre, ebből egyet délután, egyet pedig este, vagyis ezeket érintheti a baleset.
Éppen Kínába indult Heathrow-ról Gordon Brown brit kormányfő, de az ő repülőgépének felszállását is jelentősen késleltette a baleset. Brown és főleg üzletemberekből álló kísérete már a gépben ült, amikor a baleset történt.
MTI