Sürgős esetben gyorsan intézkedik a Generali
Szerdán a délelőtti órákig megtett kárbejelentések alapján a Generali-Providencia Biztosító Zrt-nél a hétvégi országos szélvihar következtében a becsült kárnagyság 150 millió forint körül mozog. A bejelentésekre továbbra is folyamatosan számítanak a Generali kárrendezésben dolgozó munkatársai.
Jellemzően fakidőlések okozta vagyoni károkat, és a szél által megbontott, vagy levitt tetőszerkezetek okozta károkat, illetve kémény és ablakredőny-sérüléseket jelentettek a Generali biztosítottai. A hétvégén átvonult vihar nyomán az átlagos kárérték 50 és 100 ezer forint között mozog, de érkeztek ennél nagyobb károkról is bejelentések a biztosító társasághoz.
A szélvihar a dél-magyarországi területeket a Körmend - Dunaújváros - Kecskemét - Hódmezővásárhely vonalon érintette. Ebben a régióban hétfő reggeltől ma délelőttig duplájára nőtt a bejelentett károk száma. Kiemelkedő káresemény ebben a régióban egy történt, ahol egy pincészet tetőszerkezete, valamint több száz négyzetméter ablaküveg és borászati berendezések is sérültek.
A szélvihar nyomán 2008. január 30-án a déli órákig a nyugat- és közép-magyarországi régióból összesen közel 700 db kárbejelentést regisztrált a Generali. A régióból kiemelkedő kárbejelentés nem érkezett.
Kelet-Magyarország területéről a biztosítóhoz a mai nappal összesen 125 kárbejelentés érkezett, amelyből Miskolc környékén három jelentősebb kárról tudunk beszámolni. Templomok és középületek tetőszerkezetei sérültek a szélvihar következtében. A régióban a legérintettebb megye Szolnok.
Papp-Váry Borbála elmondta, hogy országos viszonylatban a kárbejelentések 80 százaléka a Generali call centerén keresztül érkezik. Ezek a bejelentések, a telefonos regisztrációt követően azonnal aktásításra kerülnek. A bejelentéstől számított néhány napon belül mindenkit felkeresnek a Generali kárszakértői, de a legsürgősebb eseteket néhány órán belül szemlézik a biztosító szakemberei. Kisebb károk esetén az ügyintézés telefonon is megoldható. Ilyenkor a Generali munkatársai telefonon egyeztetnek a károsulttal és az ügyintézés meggyorsítása érdekében a biztosító helyszíni szemle nélkül is megtéríti a kárt.
A Generali minden nagyobb vihart és meteorológiai eseményt követően emelt munkatársi létszámmal végzi a kárszemléket és fogadja a bejelentéseket személyes ügyfélszolgálati pontjain, call centerén, az interneten, valamint a Europ Assistance Mestervonal ügyeletén keresztül.
Síeljen nyugodtan! Csak egy forralt borba kerül
Megsértette a biztosítottakat a Generali - fizethet
Ünnepi meglepi a Generalitól: síeljen nyugodtan
MTI