Ezután kezdődik meg a gép forgalomba helyezéséhez szükséges legalább 600 repülés.
A jelenlegi tervek szerint év végére összeszerelnek négy gépet, s ennek alapján a cég arra számít, hogy a már megrendelt gépek kiszállítása legfeljebb 2-3 hónapot késik. Eddig már 73 darabra van megrendelés, de két orosz társaság az első repülésre várt, s ezután még 27 repülőgépet szándékozik rendelni, a szerződések már elkészültek és aláírásra várnak.
Az első megrendelő az Aeroflot volt, amelynek a szerződés értelmében az első gépet idén novemberben kellett volna megkapni, de a szállítás késni fog. Hogy mikor kerül rá sor, egyelőre nem ismeretes, de a gyár számításai szerint legfeljebb 2-3 hónapos lesz a késés.
Az SSJ az utóbbi évek legnagyobb vállalkozása az orosz repülőgépgyártásban, tervezett költsége 1,4 milliárd dollár. A prototípus szeptemberi bemutatóján Szergej Ivanov első miniszterelnök-helyettes azt mondta róla, ez lesz az első orosz személyszállító repülőgép, amely megfelel a nemzetközi normáknak.

Fotó: airliners.net
A brazil Embraer és a kanadai Bombardier gyárak modelljeivel versenyző, regionális rendeltetésű, 75-95 személyes kategóriába tartozó SSJ 100 kifejlesztése 2001-ben kezdődött, katalógusára felszereltségétől függően 23,4-28,9 millió dollár. Az értékesítést három éve kezdték meg, és eddig a 95 férőhelyes alaptípusra 73 szerződést kötöttek: harmincat rendelt az Aeroflot, opcióval további 15 gépre, 10-re az FKL Pénzügyi Lízing Társaság, 15-re az AirUnion, hatra a DalAvia, tízre az ItAli és kettőre az Armavia kötött szerződést.
Öt évre szóló együttműködési megállapodást írtak alá a magyar ás az orosz légiközlekedési iparág meghatározó szereplői tavaly decemberben a magyar-orosz kormányközi konzultáció keretében. Az együttműködést a Malév Zrt., orosz részről az Air Union, a Szuhoj Polgári Repülőgépgyártó Vállalat, valamint az oroszországi állami Fejlesztési és Külgazdasági Tevékenységek Bankja (Vnyesekonombank) képviselői írták alá.
Középtávon elengedhetetlen a Malév regionális flottájának cseréje, a légitársaság gépparkjában jelenleg szolgáló CRJ-k és Fokkerek új, korszerűbb gépekkel történő kiváltása - szögezte le ennek kapcsán a Malév. A flottamodernizációs program keretében a légitársaság megvizsgálja az új SSJ100 típusú Szuhoj jetek beszerzésének, illetve a géptípus műszaki ellátását célzó üzleti együttműködés lehetőségét.