.jpg)
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője kérdésre válaszolva elmondta: klasszikus alku azért sem kezdődhet, mert a MÁV a szakszervezet jelenlegi igényénél kisebb összegű követeléseket sem tud teljesíteni. Bárány Balázs és a társaság szóvivője kérdésre válaszolva egyaránt megerősítette, hogy a Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat február 14-én felkért közvetítője, Herczog László még nem tudott megfogalmazni számukra olyan kompromisszumos javaslatot, amely lehetővé tenné az álláspontok közelítését. Sigulinszki Tibor ezt kiegészítette azzal, hogy a MÁV-nak nem áll módjában a követeléseket teljesíteni.
Ugyancsak kérdésre válaszolva elmondta, hogy a VDSZSZ már nem tartja fenn azt a hétfői vállalását, miszerint hozzájárulnának az általuk még elégségessé szolgáltatásnak ítélt vonatokon kívül további vonatok közlekedéséhez is, ha azokat a nem sztrájkoló dolgozók segítségével tudná elindítani a MÁV.
A VDSZSZ követelése, amelynek érvényesítése érdekében február 1-jétől határozatlan idejű sztrájkot kezdett arra vonatkozik, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 35 ezer vasutas dolgozó kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot. A másik követelés, hogy körülbelül 14 ezer munkavállaló, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többlet bérfejlesztésben részesüljenek.
Miből élnek a sztrájkolók?
VDSZSZ: a reggeli sztrájk elegendő nyomás volt
MTI