A off-road járművek - mint a terepjárók, quadok, krossz- és triálmotorok - igen közkedveltek Magyarországon és nagyon sokan űzik - mintegy 3500-4000-en - az off-roadozást, ami annyit tesz, hogy olyan terepen mozognak ezekkel a masinákkal, ahol gyalog is nehéz az előrejutás. Egy off-roadosnak annál jobb, minél meredekebb, csúszósabb, mélyebb, vizesebb a domborzat.
A Sportarénában pénteken megnyílt kiállításon most először találkozhatnak az off-road szerelmesei. A háromnapos terepszemlén rendkívül széles autó- és motorkínálat látható. Terepjárók, krossz-, enduro- és triál-motorkerékpárok, quadok, akadályt nem ismerő teherautók kaptak helyet, de a leglátványosabbak a speciális igények alapján épített egyedi járművek. A látogatók nem csak megtekinthetik ezeket a masinákat; aki akar, beülhet a vagány versenygépek vezetőülésébe is. A vállalkozókedvűek távirányítós krosszautó-vezetésben, illetve szimulátorokban tesztelhetik képességeiket, míg a gyermekeket játéksarok várja. Pénteken este nyolc óráig látogatható a show, míg szombaton délelőtt tíz és este nyolc óra között, vasárnap tíz és hat óra között látogatható.
A megnyitón Kondorosi Ferenc kormánybiztos elmondta: a kiállítás fontos része, hogy nyílt fórumot biztosít a természetvédők és az off-roados közösségek számára, ezáltal is bebizonyítva, hogy a környezet károsítása nélkül is lehet ezt a sportot űzni. Papp László, a Magyar Terepjárós Egyesületek Szövetségének igazgatója hozzátette: azt szeretnék elérni, hogy minél több olyan terület legyen, ahol bizonyos időszakokban szabadon és legálisan lehessen off-roadozni.
Magyarországon az off-road népszerű szabadidős tevékenység. Papp László szerint nem a gazdagok sportja, sőt ez a legolcsóbb technikai sport. Egy autó már egy-kétmillió forintból "összerakható", ugyanis a legtöbben maguk állítják össze saját igényeiknek megfelelően járgányukat.
A hobbi mellett népszerű sport is az off-road - van magyar női versenyző is, igaz csak egy, mert főként a férfiak sportja ez - és elmondható, hogy a magyarok eredményesek: legutóbb nagy sikert értek el a júliusi norvégiai triál-Eb-n: egy magyar páros, a többszörös magyar bajnok Molnár Zoltán és navigátora, Takács János a dobogó legfelső fokára állhatott fel a standard kategóriában.
Ne is álmodjon 300 alatti tankolásról!
Nem bírnak a parkolóőrökkel az oroszok
Csak fejben létezik a kétezer dolláros autó
Hitelből venne autót? Van egy jó hírünk!
MTI