Szembemegy a piaci trendekkel a Polo
Az új autók európai piaca továbbra is csökkenő tendenciát mutat a JATO Dynamics legfrissebb összefoglalója szerint. A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény szerint összességében az európai autóeladások az év első kilenc hónapjában 3.2%-kal maradnak el a 2009 azonos időszakának számaitól, csak szeptembert tekintve a mínusz 9,1 százalékot tesz ki.
A nyugati trendekkel ellentétben a legtöbb kelet-európai és balti piac visszatért a növekedés pályájára, bár a 2009-es bázisszámok igen alacsonyak. Magyarország az év első 9 hónapjában 33,9 százalékos visszaesést mutat (ez Szlovákiával holtversenyben a legnagyobb európai csökkenést jelenti), szeptemberben ugyanakkor már 10,6 százalékos a plusz.
Az öt vezető márka – a Volkswagen, a Ford, az Opel, a Renault és a Peugeot – átlagosan 9.7%-os volumencsökkenést szenvedett el szeptemberben, míg a 2 legsikeresebb modell – a VW Golf és a Ford Fiesta – értékesítései 28.9% és 22.2%-kal maradtak el a tavaly szeptemberi eredményektől. A közlemény szerint a Volkswagen Polo az egyetlen modell, mely a csökkenő trendekkel ellentétben növekedést produkált.
Privátbankár