Szeretünk szopogatni
Az intézet felmérése szerint az egyre kedveltebb gumicukor átvette a vezető helyet a mennyiségben mért piaci részesedés szempontjából. A korábbi években a töltött kemény cukorka állt az élen, majd leváltotta a töltetlen kemény, amely most újra második helyre került.
A drazsé eladásai is emelkedtek, érték szerint piacvezető szegmens lett. A drazsé kilogrammonkénti átlagos fogyasztói ára 4 százalékkal, 2308 forintra nőtt. A sokkal olcsóbb gumicukorkából 1 kilogramm átlagosan 1207 forintba került a boltokban tavaly október-novemberben, ami szintén 4 százalékos drágulás. A kemény cukorkák átlagára nagyobb arányban, 6 százalékkal nőtt, kilogrammonként 1574 forintra. Összességében a cukorkák átlagos fogyasztói ára 6 százalékkal emelkedett, és tavaly október-novemberben elérte az 1596 forintot, kilogrammonként.
A teljes cukorkapiacon a legnépszerűbb gyümölcsös íz részesedése valamelyest még nagyobb lett, a mentolos/friss rovására.
A közlemény szerint változik a kiszerelések iránti kereslet is. A legfeljebb 100 grammos egységek részesedése csökken, a 100 gramm felettieké pedig nő. A mennyiségi eladásokból a 2006 december és 2007 november közti egy év során az 51-100 gramm közötti kiszerelések 35 százalékkal részesedtek, a 200 grammnál nagyobb csomagolású cukorkák pedig 27 százalékkal.
Édes Kaposvár: költözik a cukorközpont
Veszélyes ételek: hogyan ússza meg a rosszullétet?
Méghogy a külső nem számít! Nagy Szaloncukor-teszt
MTI