Szolnokon lesz a Stadler-üzem
Elmondta: a svájci befektető hosszú távon tervezi magyarországi jelenlétét, és beruházás révén induláskor több mint 100, a későbbiekben mintegy 400 új munkahelyet teremt.
Kiss Péter hangsúlyozta: Magyarország a régió vasúti járműgyártásában fontos szerepet tölthet be a jövőben.
Peter Spuhler elmondta, hogy 30-40 millió euró beruházással számolnak. A tervek szerint még az idén befejezik a tervezési folyamatot, és építési engedéllyel rendelkeznek majd. A gyár 2008 utolsó negyedévében megkezdi a termelést, és 2009-ben már teljes kapacitással működik.
A Stadler elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a gyártáshoz kvalifikált munkaerő szükséges. Már megkezdték az alumíniumhegesztő szakmunkások toborzását, akiket Svájcban képeznek ki. Induláskor 120-150 szakmunkás felvételével számolnak.
Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy évi 200 alumínium kocsitestet fog gyártani a szolnoki üzem teljes kapacitásában. A cég jelenlegi igénye éves átlagban mintegy 500 darab kocsiszekrény, amelyből jelenleg 330-340-et a svájci cég Bussnangban lévő gyárában állítanak elő. A többi a magyarországi gyárban készül.
Jön a fapados MÁV
Emeletes vonattal jön a Stadler
MTI