
A szövetség létrehozásának legsürgetőbb oka a gumiabroncsgyártásban használt nyersanyagok ütemes áremelkedése. Az iparág irányadó gumiármutatója 2006 vége óta 70 százalékkal nőtt, közben az indiai, kínai és dél-koreai gyártók alacsonyabb árai is erős nyomást gyakorolnak a japán cégekre.
A Bridgestone április elején hivatalosan megnyitotta első európai, teljesen automatizált üzemét a tatabányai Ipari Parkban. A 66 hektáron fekvő üzem 200 dolgozónak biztosít munkát, a beruházás értéke 190 millió euró - hangzott el a gyár átadásakor.
Az új üzem a Bridgestone legújabb technológiájával (BIRD) működik és a második ilyen gyár, amelyet Japánon kívül hoztak létre, mondta el Shoshi Arakawa, a Bridgestone Corporation vezérigazgatója.
A BIRD technológia a teljes gumiabroncs-gyártási folyamatot automatizálja az anyagfeldolgozástól egészen a kész gumiabroncsok végső átvizsgálásáig. Az eljárás csaknem 100 százalékkal növeli a termelékenységet más technológiákhoz képest, valamint egyenletes minőséget és pontosan kiegyensúlyozott kerekeket eredményez.
A gyárban személy- és kisteherautókra készítenek nagyteljesítményű és nagyméretű abroncsokat, a gyártás a tervek szerint 2009-ben eléri a 8.000 darabot naponta.
A világ első számú abroncsgyártója az árbevétel alapján a Bridgestone, leányvállalataival együtt 126 ezer dolgozót foglalkoztat világszerte, 179 gyárából 72 abroncsot gyárt, termékeit 150 országban forgalmazza. Minden ötödik jármű a világon Bridgestone gumiabronccsal van felszerelve.
Megfújták a legnagyobb rágógyártót
A Volvo sem kell a Fordnak?
MTI