.jpg)
A szakszervezetek pénteken írásban azt közölték: "nulla százalékos" szolgáltatást képzelnek el a sztrájk napjára. Innen a cégvezetés felelőssége, hogy valamilyen szolgáltatást biztosítson Budapest és az agglomeráció lakóinak - indokolta a hirdetés jogosságát a kommunikációs vezető.
Egy átlagos hétköznapon több mint ezer buszvezető dolgozik a BKV járművein. |
A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetei Szövetségének alelnöke szerint nagy felháborodást keltett a járművezetők körében a hirdetés, és az, hogy a BKV extra fizetést ajánl a részben képzetlen jelentkezőknek. Nemes Gábor szerint törvénytelen az eljárás és veszélyeztetheti az utasok biztonságát is. Mint mondta, felelőtlenség lenne, ha a területen gyakorlatlan munkavállalókat egy-két nap alatt képeznének ki a feladatra.
Az elégséges szolgáltatások mértékéről folytatott vita lényege, hogy a két fél eltérően ítéli meg, mi a veszélyesebb, ha a sztrájk idején a szokottnál kevesebb járat indul el, vagy ha egyáltalán nem indulnak el a járművek.
A szakszervezetek attól tartanak, hogy a kevesebb járat zsúfolttá, és így balesetveszélyessé teszi a közlekedést. Regőczi Miklós szerint azonban éppen a sztrájk miatt aznap jóval kevesebben utaznának a BKV járművein. Véleménye szerint megoldás lehetne az is, ha csak a fő vonalakon haladó buszok, villamosok vagy a metrószerelvények szállítanának utasokat.
A vezérigazgató-helyettes kitért arra is: úgy tudják, hogy a forgalomirányítók többsége nem sztrájkol.
Mi lesz ebből? Továbbra sincs megállapodás
Security a BKV-n: 308 millióért
Az ajánlott bér dupláját szeretnék a BKV-dolgozók
BKV-sztrájk bénítja meg a fővárost szeptemberben
Bíróságon támadják a BKV-t
Kártyázza el pénzét a BKV-nál! (hanganyag)
MTI