A Republikon Intézet elemzésében - amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez - az olvasható, hogy a kormánypárti Tarlós István programja alapján a városüzemeltetést középpontba állító rendpárti reálpolitikusnak mutatkozik, és néhány távlati cél meghatározásán túl szinte kizárólag a már futó beruházások folytatását vállalta. Ezzel szemben a Jobbik és az LMP jelöltje nemegyszer legfeljebb évtizedek alatt megvalósuló víziók sorát tárta a választók elé, míg a szocialista Horváth Csaba leginkább a díjmentes közösségi közlekedés megteremtésének lehetőségével hívta fel magára a figyelmet - írják.
A Republikon Intézet ugyanakkor rámutat, hogy a programalkotás során "a Jobbik rugaszkodott el a leginkább a valóságtól". A párt az összes létező és az épülő négyes metróvonal meghosszabbítása mellett fővárosi gyorsvasútrendszert, valamint a föld alatt futó villamosjáratokat és közúti alagutakat is ígér a budapestieknek - olvasható az elemzésben.
A parlamenti pártok jelöltjeinek programját a Privátbankár is összehasonlította, csemegézzen velünk a budapesti programokból! |
Hasonlóképpen - az LMP-s Jávor Benedek kivételével - mindannyian testületet hoznának létre az egykori Közmunkatanács mintájára a fejlesztéspolitikai célok meghatározására, míg Tarlós Istvántól eltekintve abban is egyetértenek, hogy a mérsékelni kell a tömegközlekedési tarifákat - áll a Republikon Intézet elemzésében.
A vizsgálat szerint a nézetkülönbségek a közrenddel kapcsolatban a legnagyobbak a jelöltek között. A Fidesz-KDNP és a Jobbik kulcskérdésnek tartja, az LMP programjában viszont nem is szerepel a közbiztonság kifejezés.
MTI