A Fidesz főpolgármester-jelöltje első körben csak tárgyalna a közműcégek szerződéseinek módosításáról, Tarlós István a Népszabadság szerdai számában megjelent interjúban úgy fogalmazott: "ha ebben nem lesznek partnerek, akkor jöhet a második menet. Az kevésbé lesz barátságos".
"Legszívesebben felbontanám a szerződéseket. De aligha kezdhetjük azzal, hogy felállítjuk a ringet és kiosztjuk a kesztyűket" - fogalmazott a főpolgármester-jelölt. Mint mondta, ha a cégek nem lesznek partnerek, akkor felkérik a jogászaikat, keressék meg, hol sértették meg társaságok a szerződéseket, és megvizsgálják azt is, hogy mennyi adót fizettek be eddig.
Ön szerint ki lesz a következő főpolgármester? Szavazzon! |
A főpolgármester-jelölt beszámolt arról is, hogy számos jogkört visszatelepítene a bizottságoktól a közgyűléshez. Példaként említette a cégvezetők kinevezését, vagy a többmilliárdos nagyberuházások közbeszerzéseit.
A négyes metró a legsúlyosabb örökség |
Az interjúban azt mondta: a fővárosi közlekedés rendszerét újra kell szervezni a MÁV és a Volán kapacitásait és finanszírozási képességeit is figyelembe véve. Szét kell választani a megrendelői, a végrehajtói és az ellenőrző szerepköröket. Az ésszerűség jegyében ki lehet szervezni a buszközlekedés nagyobbik részét - mondta a BKV átszervezését firtató kérdésre.
Tarlós István hivatalosan ugyan még nem, de szándékai szerint felkérné Atkári Jánost, az egykori gazdasági főpolgármester-helyettest pénzügyi tanácsadónak. "Atkári Jánost kiváló szakembernek tartom" - mondta.
Népszabadság