A Magyar Turizmus Zrt. tájékoztatása szerint a lastminute.com nemzetközi piacvezető utazási portál brit, német, spanyol, olasz, francia, valamint skandináv oldalain már "elterjedt a hír", hogy a magyar fővárosban, a három vagy négy éjszakára érkező vendégek 2011. március végéig az utolsó éjszakát ingyen kapják és további kedvezményekben is részesülnek.
Az utazók a BWI keretében egyszeri, ingyenes napi belépőt vehetnek igénybe a magyar főváros megjelölt történelmi fürdőinek – Gellért, Rudas vagy Széchenyi fürdő – valamelyikébe.
Az online megjelenések mellett Budapest kiemelt küldőpiacain offline hirdetések és az MT Zrt. külképviseleteinek egyéb akciói is felhívják a figyelmet Budapest téli turisztikai kínálatára és a BWI kampányra.
Az MT Zrt. szerint a BWI akció az eddigi tapasztalatok alapján évente plusz 25-60 ezer vendégéjszakát eredményez a résztvevő partnerszállodákban, a november-márciusi időszakban.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet londoni külképviselete által kiadott BWI sajtóanyag nyomán a The Guardian napilap "Cool Cities" összeállításában az öt legjobb téli úti cél között ajánlja a Budapest Winter Invitation csomagot olvasóinak.
Németországban a turisztikai szakma és a média képviselői az MT Zrt. külképviseletének 800 címre kiküldött szakmai hírleveléből, valamint híranyagából tájékozódhattak az akció részleteiről. A németek egy különös feliratra is felfigyelhettek a magyar Nagykövetség épületének kirakatában, amely emlékezteti az épület előtt elsétáló, becslések szerint több mint 2 millió utazót, hogy eljött a termálfürdőkben való kikapcsolódás ideje.
A BWI kampány Ausztriában is elindult: az MT Zrt. ausztriai képviselete online és DM-kampányt indított stratégiai együttműködésben a Railtours Austria-val. Az utazók többek között az Osztrák Szövetségi Államvasút (ÖBB) és a Rail Tours Austria törzsutasai hírlevélben is kedvcsináló tájékoztatást kapnak a téli budapesti ajánlatokról.
Olaszországban, a milánói és római lakosok december közepétől január közepéig összesen 1.400 plakáttal találkozhatnak metró kocsikban és a felszíni tömegközlekedési eszközök belsejében, amelyek a Budapest Winter Invitation akciót népszerűsítik. Ezen kívül a Magyar Turizmus Zrt. olaszországi külképviseletének – a dél-olaszországi Bariból nemrég elindult új légi összekötetés apropójából szervezett – kampánya keretében, Dél-Olaszország legolvasottabb napilapjában, négy alkalommal találkozhatnak az olvasók a BWI akcióval.
Tavaly a kampányt a résztvevő partnerek a válság ellenére is sikeresnek ítélték, az erős online promóciónak és az Expedia nemzetközi utazási portállal való együttműködésnek köszönhetően: a résztvevő szállodák mintegy 32.000 vendégéjszakát regisztráltak, illetve az Expedia rendszerén keresztül 28.000 vendégéjszakát foglaltak a vendégek a BWI-partner szállodákban.
MTI