Téves ügynöki tájékoztatás miatt bírságolt a kormányhivatal
Először fordult elő, hogy jegyzőkönyvben rögzített vallomás támasztotta alá, miszerint az üzletkötőnek felettesei utasítására azt a tájékoztatást kellett adnia az ügyfeleknek, hogy 3 hónapon belül bizonyosan hozzájutnak az igényelt összeghez. Az NFH fokozottan felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a fogyasztói csoportot szervező vállalkozások hitelt nem nyújtanak, készpénz nem fizetnek ki, az erre irányuló szóbeli ígéretek minden esetben valótlanok. A felügyelőség két vállalkozás ellen fogyasztói kérelem alapján folytatott le eljárást.
A felügyelőség megállapítása szerint a Creditswiss-ügyben nem róható fel a fogyasztónak az, hogy a szerződésben foglaltak ellenére elhitte az üzletkötő tájékoztatását - miszerint a pénzt a következő hónap közepéig megkapják - , mivel a szerződés bonyolult nyelvezetű, olyan szakkifejezéseket tartalmaz, melyek a jogban és a pénzügyi tevékenységekben járatlan fogyasztó számára nem érthető fogalmak. A hatóság megállapította: a vállalkozás magatartása alkalmas volt a fogyasztó megtévesztésére.
Az Euromobilien Hungary Kft. esete szinte azonos ezzel, az üzletkötő a szerződés ellenére tévesen tájékoztatta az ügyfelet. A felügyelőség ebben az esetben is jogszabálysértést állapított meg, bírságot szabott ki, és megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
MTI