.jpg)
A VDSZSZ elnöke megjegyezte: a szakszervezet ismét elmondta kompromisszumos javaslatát, miszerint több évre elhúzva is lehetne teljesíteni mindkét követelést, ez jelentős mértékben könnyítené a források biztosítását. Valótlannak nevezte a VDSZSZ elnöke, hogy 6,1 milliárd forintba kerülne a 10 százalékos kihelyezési pótlék, hiszen ennek az összegnek a feléből is kijövő konstrukciót ajánlottak. Számításuk szerint a 10 százalék többletfejlesztést 3 milliárd forintból meg lehetne oldani, hiszen el tudnák fogadni a munkaidő csökkenéséből adódó béremelést. A MÁV Cargo privatizációból való részesedés 8,7 milliárd forintból teljesíthető lenne.
Kedden lejár a határidő, ameddig a szakszervezet vállalta, hogy a közvetítő bevonásával, szabályok szerint tárgyalnak és az alatt nem sztrájkolnak. Gaskó István elmondta: reméli, a keddi tárgyaláson a munkáltató elmozdul az álláspontjáról, ha nem, akkor a szakszervezet az összes körülmény mérlegelése után dönt, hogy folytatja-e, és ha igen, mikor a sztrájkot. |
Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a MÁV tárgyaló delegációjának vezetője a hétfői egyeztetés után az MTI-nek elmondta: a MÁV a szakszervezetnek átadott írásos anyagban összefoglalta a hátterét, hogy miért nem tartják indokoltnak a bérfejlesztésen túl a kiszervezett társaságoknál a többlet bérfejlesztést. Bemutatták azokat a körülményeket, hogy a korábban kiszervezett cégeknél más feltételek közé kerültek a korábbi MÁV-os dolgozók, a mostani kiszervezésnél - a MÁV-START-nál, a MÁV Trakciónál és a MÁV Gépészetnél - a korábbi kollektív szerződésben megmaradtak a szociális feltételek.
A MÁV Cargo privatizációs bevételéből elvárt egyszeri kifizetéssel kapcsolatos igényről a munkáltató gazdasági számításokon keresztül mutatta ki, hogy miért nem tartja indokoltnak. A MÁV szerint az idei és a következő két évi gazdálkodás szoros és költségtakarékos intézkedéseket követel. A munkáltató a korábbi évek kedvezőtlen feltételei között is biztosította az elfogadható mértékű béremelést - mondta Zsoldos Marianna.
A MÁV számítása szerint a 10 százalék többlet bérfejlesztés a kiszervezett három társaságnál bruttó kifizetés esetén 6,1 milliárd forintba, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből való részesedés minden vasutas számára nettó fizetés esetében 8,5 milliárd forintba, bruttó kifizetésnél 20 milliárd forintba kerülne.
MÁV Cargo: közösen lépnek fel a munkavállalók
MÁV-VDSZSZ: újabb kör, megint semmi
Kivizsgálják a MÁV-ot: törvénysértés?
MTI