Az Adverticum július havi mérése azzal a meglepő eredménnyel zárult, hogy a Firefox gyakorlatilag beérte a nagy rivális Internet Explorert - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. A cég már akkor ijelezte, hogy ez az eredmény vélhetőleg csak ideiglenes, és a mostani mérés ezt igazolta is. Részletek>>
A közlemény szerint ugyanis az Adverticum augusztus havi felmérése a hazai felhasználók alapvető szoftverhasználatáról a visszarendeződést mutatja: az Explorer 58,6 százalékával szemben a Firefox 38 százalékon áll. Az Opera 2,6 százalékos részesedést ért el.
A mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel, az adatok augusztus közepén kerültek rögzítésre. |
Érdekesség még, hogy ez az első hónap, amikor a Flash-verziók között megjelent a statisztikában az Adobe Flash legújabb, 10-es verziója. Igaz, ez a verzió még csak 0,3 százalékos részt tudott magának kihasítani, a legtöbben (95,2%) továbbra is a 9-est használják.
A böngészők verziószámát tekintve a Firefox 3 annak ellenére javított múlt havi eredményén, hogy a teljes Firefox-arány csökkent, és a böngésző iránti kezdeti lelkesedés is visszafogottabbá vált a felhasználók nem teljesen pozitív tapasztalatai miatt - emelik ki. A 3-as verzió jelenleg 12,3 százalékon áll, elődje 24,4 százalékot ért el. Az Explorer 7-es verziója 31,4, az IE6 pedig 27,2 százalékot tudhat magáénak.
Robbant a bomba: saját böngészőt ad ki a Google
Ciki számok: az XP miatt veszik meg a Vistát
Átpártolnak a Firefoxhoz az internetezők
Privátbankár