
A csupán egyetlen járművel rendelkező háztartások tagjai igénybe veszik a közszállítást, kerékpárral és gyalogosan is közlekednek. Kalenoja számításai szerint a kettő vagy több autóval rendelkező családokban a kerékpározás és gyaloglás 50 százalékkal csökken, a levezetett távolság pedig mintegy 75 százalékkal növekszik.
A második jármű beszerzése után a családok kirándulásai szinte teljes egészében autóval történnek, ráadásul a család felnőtt tagjai külön-külön használják járműveiket, már nem kirándulnak közösen. Két autó esetében a gyermekeket is kizárólag kocsival szállítják - mondja a kutató, aki szerint a trend megállítható lenne, ha sikerülne alternatívaként elfogadtatni a közszállítást.
Nagy pénzügyi könnyebbséget jelentene a családoknak, ha nem lenne szükség második autóra. A külvárosokban a közszállítási hálózatot ki kellene alakítani még azelőtt, hogy a családok második jármű vásárlásához folyamodnának. Azokban az övezetekben, ahol a családoknak már két személygépkocsijuk van, nem lehet életképes közszállítási szolgáltatást létrehozni, hiszen nem lenne elég utas a járatokon - fejti ki a kutató, aki igen elítélendőnek tartja azt a gyakorlatot, hogy a gyermekeket autón viszik iskolába. Szerinte a gépkocsi túlzásba vitt használata rossz hatással van a gyermekek testi fejlődésére.
Bezöldülnek New York híres sárga taxijai
Kína miatt hiába erőlködhet az egész világ?
A vállalatokat nem érdekli a széndioxid-kibocsátás
Az emberek mindennapjain változtatna Fodor
Klímabarát élelmiszerek - Svédországban már jelölik
Finn rémálommá vált a klímaváltozás
Forrás: euractiv.hu