
A forgalmi korlátozásra és a behajtási díjtételre vonatkozó közgyűlési döntés ellen a VOSZ és az IPOSZ először az érdekegyeztetés különböző fórumain lép fel, és ha ott nem járnak sikerrel, az intézkedés megsemmisítése érdekében jogi úton keresnek megoldást a többi aláíró szervezettel közösen.
Az aláíró szervezetek közleménye szerint a Fővárosi Közgyűlés által 2007. december 28-án közzétett 74/2007. számú önkormányzati rendelet a fuvaros-, iparos,- kereskedő és szolgáltató vállalkozások tízezreit hozza kilátástalan helyzetbe, mert a korlátozással és a díjtétel indokolatlan nagyságrendű növelésével áremelésre kényszeríti a tehergépjármű üzemeltetőket, a velük kapcsolatban álló vállalkozásokat, rontva ezzel munkavégzési körülményeiket és versenyképességüket.
A közlemény aláírói elutasítják a rendelet jelenlegi formáját és az intézkedés bevezetésének 2008. január 1. és 2008. március 1. közötti időpontját. Az aláírók a közleményben kérték a közgyűlés képviselőit, hogy Budapest közlekedésének nehézségeit - köztük a tehergépjárművek cél- és tranzitforgalmát - az érdekelt szakmai érdekképviseletekkel közösen oldják meg.
Az SZDSZ-nek is elege van Demszkyből?
Zónásítanák Budapestet
Rogánnak van néhány szava a dugódíjról
MTI