A felmérést végző cég üzletágvezetője szerint a csökkenő tendencia nagyrészt a nyugat-európai roncsprémium-programok lecsengésének köszönhető. A vásárlói bizalom továbbra is mélyponton van, ami némiképp ellentmond az év elején beindult, egyre optimistább piaci gondolkodásnak.
A Renault-nak és a Peugeot-nak sikerült feljebb kapaszkodnia a tíz legerősebb gyártó rangsorában, ami főleg annak köszönhető, hogy leginkább kis autókat kínálnak. A Volkswagen továbbra is piacvezető, de a Golf eladáscsökkenése miatt éves szinten 3,9 százalékos mínuszban jár a márka. A Ford forgalma 8,7 százalékkal csökkent az idei első nyolc hónapban tavalyhoz képest, az Audi mínusz 0,4 százalékon áll. Csak a Renault, a Peugeot, a Citroen és a BMW ért el növekedést a top 10-es listából éves szinten tavalyhoz képest, 15,7, 5,7, 1,6, illetve 5,8 százalékos emelkedést produkálva.
Nyugat-Európa rosszul áll
Az öt hagyományosan nagy európai piacon – Franciaország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország és Spanyolország – kivétel nélkül visszaesést tapasztaltak augusztusban. A görög válság az ottani autóeladásokban is markánsan tükröződik: óriási mértékben, 68,7 százalékkal teljesített gyengébben a piac, mint egy éve.
A skandináv országok, Portugália és Kelet-Európa azonban szépen teljesít mind havi, mind éves összehasonlításban.
Privátbankár