Továbbra sem pörögnek úgy a japán autógyárak, mint kellene
A Honda Motor Co. belföldi termelése 81 százalékkal 14.168 autóra csökkent az előző évi azonos hónapihoz viszonyítva, a Toyota Motor Corp. 53.823 autót gyártott áprilisban, 78,4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, a Daihatsu Motor Co. termelése 20.578-ra csökkent 62,6 százalékkal, a Mazda 35.313 autót gyártott, 49,7 százalékos csökkenés után, a Nissan Motor Co. pedig 48,7 százalékkal, a Fuji Heavy Industries Ltd. (Subaru) 37,6 százalékkal, a Mitsubishi Motors Corp. 31,7 százalékkal, a Suzuki Motor Corp. pedig 31,1 százalékkal kevesebb autót gyártott.
A márciusi természeti katasztrófa az autóipari beszállító vállalatokat sújtotta a legnagyobb mértékben, fennakadásokat okozva az autógyárak ellátásában. A Honda globális termelése áprilisban 52,9 százalékkal 138.498 járműre, a Toyota termelése pedig 47,8 százalékkal 308.555-re esett, míg a Daihatsu termelése 52,8 százalékkal 32.030-ra csökkent.
A Suzuki globális termelése mindössze 3,8 százalékkal csökkent, mivel külföldi gyártását 12,2 százalékkal növelte áprilisban. A Mazda és a Mitsubishi is növelni tudta külföldi termelését áprilisban.
A nyolc autógyár közül a Toyota belföldi eladásai estek vissza a legnagyobb mértékben áprilisban, 68 százalékkal 37.332 járműre. A Honda 46,3 százalékos, a Daihatsu 44,6 százalékos, a Suzuki 42,7 százalékos, a Nissan 37,5 százalékos, a Mazda 33,1 százalékos, a Mitsubishi 18,9 százalékos, a Fuji Heavy pedig 17,9 százalékos csökkenést szenvedett el áprilisi eladásaiban.
Mind a nyolc autógyár exportja visszaesett áprilisban. A Toyota 79,3 százalékkal kevesebbet, 31.025 autót exportált, a Honda 76,2 százalékkal kevesebbet, 6.473 járművet, a Nissan pedig 14.642 autót, 72 százalékkal kevesebbet mint 2010 áprilisában.
MTI