Tudta hozni a számokat a Canon
Hozzátette: az értékesített termékek darabszámában 1-2 százalékos visszaesés volt tavaly, ám ez kedvezőbb az érintett piaci szegmensben tapasztalt átlagos 5-6 százalékos csökkenésnél.
Kiemelte, hogy tintasugaras nyomtatókból a múlt évben mintegy 58 ezret adtak el, amivel 18 százalékos részesedést realizáltak, így a HP 40 százalékos részesedése mögött a második helyet szerezték meg, és megelőzték az Epsont.
Kompakt fényképezőgépből mintegy 45 ezret értékesítettek Magyarországon tavaly, vagyis csaknem minden negyedik Canon márkájú volt.
Babos Péter közölte: a magasabb minőségi követelményeket is kielégítő, 10 megapixel és 100 ezer forint feletti, tükörreflexes digitális fényképezőgép szegmensben 43-45 százalékos részesedéssel piacvezetők Magyarországon. Hozzátette, hogy árbevételük 60 százaléka nyomtatók, 40 százaléka fényképezőgépek és videók eladásából származik.
Az üzletág vezető megjegyezte, hogy a fenti számok csak a cégen keresztüli fogyasztói értékesítéseket tartalmazzák, ám az egyéb forgalmazók, kereskedők adatait - amelyek közvetlenül vásárolnak külföldi nagykereskedőktől - nem.
Becslése szerint ezekkel együtt a Canon Magyarországon lakosságnak eladott termékeinek értéke eléri a 23 millió eurót (mintegy 6 milliárd forintot). Babos Péter felhívta a figyelmet arra, hogy az említett adatok csak a fogyasztói üzletág eladásait tartalmazzák, a nagyfelhasználóknak értékesítő business üzletág számait nem.
.Plazmatévét kap karácsonyra? Ne felejtse leadózni!
Sony: veszteség után nyereség
Ahol egykor egy fényképért börtön járt
MTI