Túl nagy falat az óriásgép: haladékot kér az Airbus
A közlemény szerint idén 12 A380-as kiszállítása várható a tervezett 13 helyett, jövőre pedig 21 a vállalt 25 helyett. "Az új terv és a szállítási ritmus növekedése 2010-re és és a későbbi évekre a következő hetekben dől el, az ügyfelekkel való tárgyalásokon" - így az Airbus közleménye, amely 2010-re már 45 óriásgép kiszállítását tervezi.
Az Airbus szerint az újabb halasztás pénzügyi következményei nem kizártak, de azok csak a megrendelőkkel való tárgyalások után lesznek pontosíthatóak. A légitársaságok a legtöbb esetben ugyanis ködbért számolnak fel a kiszállítás késéséért, emiatt az Airbus tavaly veszteséges lett. Az első A380-ast az összeszerelő üzemek felkészületlensége, nevezetesen az elektromos kábelek hamburgi összeszerelésének problémái miatt 18 hónapos késéssel tavaly októberben adta át az Airbus a Singapore Airlines-nak.
Thomas Enders, az Airbus elnöke május elején közölte, hogy a repülőgépgyár "abszolút alábecsülte az óriásgépek fejlesztésének és gyártásának összetettségét, elsősorban Hamburgban".
Újabb csúszás a csodagép menetrendjében
Késik az orosz szupergép
Elszállt az Airbus nyeresége
Nagyot álmodik az Airbus
MTI