Új elnöke van a MÁV-nak
Ennek első lépéseként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elkészíti, és társadalmi vitára bocsátja a közösségi közlekedés megújításának stratégiáját, amelynek része lesz az állam és a nemzeti vasúttársaság kapcsolatát kiszámítható és megnyugtató módon rendező, új vasúti koncepció is. Ez a koncepció abból a felismerésből indul ki, hogy hosszú távú kormányzati közlekedéspolitikai stratégia nélkül nem lehet a MÁV, illetve a közösségi közlekedés többi állami szereplőjének akut problémáit orvosolni. A második probléma megoldása a MÁV fokozatos belső megújulásával, az utasok jobb kiszolgálásával, a vasúttársaság működésének ésszerűsítésével, hatékonyabbá tételével, a vasút és a vasutasok társadalmi megbecsültségének helyreállításával érhető el - olvasható a MÁV közleményében.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint ennek a paradigmaváltásnak két fontos feltétele van. Az első annak tudomásul vétele, hogy a vasút megújulásának, modernizációjának a fő célja mindenekelőtt az utasok jobb kiszolgálása. Másrészt meg kell szüntetni azt a korábbi gyakorlatot is, hogy a döntések a vasutasok feje felett, róluk, de nélkülük szülessenek meg.
Szarvas Ferenc szerint évekre lesz szükség ahhoz, hogy a szerkezeti átalakítások első pozitív jelei érzékelhetők legyenek, de az előkészítő munkákat már az idén el kell kezdeni. Mindeközben a vasúti közlekedés zavartalanságát is folyamatosan biztosítani kell. A MÁV Zrt. új vezetőjének célja, hogy e változások révén a magyar nemzeti vasúttársaság hosszú távon a mainál lényegesen utasbarátabb, versenyképesebb és hatékonyabb, színvonalasabb szolgáltatásokat nyújtó, működésében egyszerűbb és átláthatóbb, korszerűbb és etikusabb vállalat legyen.
Privátbankár