
A Népszabadság úgy tudja, Demszky Gábor főpolgármester a napokban jelentené be az ismételt határidő-módosítást, annak ünnepélyes apropóján, hogy a második fúrópajzs is eléri a Tétényi úti metróállomást, és áttöri annak falszerkezetét.
A lap úgy tudja, hogy az alagútfúrási munkák elhúzódása miatt a munkálatokkal megbízott Bamco-konzorcium már be is nyújtotta szerződésmódosítási kérelmét a beruházó DBR Metró Projekt Igazgatósághoz. Értesülésük szerint az alagútfúrással a Bamco - az eredeti határidőhöz képest fél évvel később - leghamarabb 2009 végére készülne el. Ettől az időponttól kezdve pedig körülbelül két évet vesz igénybe az alagutak és az állomások "berendezése", illetve a biztonságos üzemeltetéshez szükséges, előzetes próbaüzem. Ez utóbbi legalább fél évig tartana, vagyis a 4-es metró első, Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti szakasza leghamarabb 2011 második fél évében lesz átadható.
A Műegyetem rakparton most volt egy éve, hogy el kellett volna készülnie az állomás úgynevezett résfalainak, amely után visszaengedhető kétszer egy sávon az autóforgalom a rakpartra. Ez leghamarabb december végén, január elején várható.
Gondok vannak a Fővám téri állomás építésénél is. Becker László metróbiztos legutóbbi jelentése szerint "az állomásszerkezet építésének ütemezését és tervszerű végrehajtását nehezíti, illetve hozzáférési problémákat jelenthet a pajzsáthúzás, valamint a pajzskiszolgálás organizációja". A jelentés kitér arra is, hogy még nem kapták meg "a kivitelezőktől azt a tervet, amely alapján biztosítható lenne az állomásszerkezet készenléte a pajzsfogadás időpontjára". Magyarán: egyelőre nem tisztázott, hogy kész lesz-e a Fővám tér, mire a fúrópajzs odaér.
Ha a pajzs előbb ér a megállóhoz, mint ahogyan az elkészülne, átmenetileg le kellene állítani a szerkezetet - ez napi több tízmillió forintos többletköltséget eredményezne |
A 4-es metró első szakasza a korábbi tervek szerint 2009 végére készült volna el; a főpolgármester tavasszal sajtótájékoztatón jelentette be, hogy e határidőt nem fogják tudni tartani, a beruházás csak egy évre rá készülhet el, viszont az első szakasz költségkeretét akkorra máris 18 százalékkal lépték túl - írja a Népszabadság.
4-es metró: az ördög a részletekben rejlik
Kiradíroznák a Nyugati téri felüljárót - is
Demszky utolsó nagy dobása
Áttörte a 4-es metró fúrója a falat