Újít és nemzetközi babérokra tör a Szentkirályi
A Szentkirályi már az idén 280-320 ezer liter oxigénes víz értékesítésére számít. A következő évben a cég termékportfoliójának legújabb eleme a teljes ásványvíz-értékesítés 2-2,5 százalékát teszi majd ki a menedzsment várakozásai szerint.
Az idén a társaság mintegy 150 millió liter ásványvizet állít elő. A jövőre még pontosan nem tudható, hogy mekkora lesz a termelésnövekedés, de az oxigénnel dúsított ásványvíz eladása várhatóan az átlagot meghaladó mértékű lesz - állítják a vállalatnál.
A cég termékei közül az ásványvíz szénsavmentes változata már eddig is tartalmazott oxigént: literenként 7 milligrammot. Az új termék oxigénkoncentrációja ennek a mennyiségnek - ellenőrzötten - legalább a négyszerese, de akár a 7-szerese is lehet. Az új terméknek a szakértők kedvező élettani hatást tulajdonítanak.
Korábban Balogh Levente ügyvezető igazgató arról számolt be, hogy az idén is dinamikus árbevétel-növekedést tervez a Szentkirályi Ásványvíz Kft.: a 6 milliárd forintot, szemben a tavalyi 4,8 milliárd forinttal. A társaság 2005-ben 4,2 milliárd forintos árbevételt ért el.
Jelenleg a társaság a magyar ásványvízpiac mintegy 11 százalékát birtokolja, ezt 30 százalékra kívánja növelni - mondta Balogh Levente. A Szentkirályi nevet nemzetközi márkává szeretnék tenni, jelenleg a cég termelésének mintegy 10 százaléka kerül külföldre - tette hozzá.
Ami a csövön kifér: termálvíz a csapból
Ó te drága, Theodora!
Rászoktunk a vízre
MTI