Újra keresik a tévéket
Az értékesítés a tv-piacon legrosszabb válságévnek számító 2009 után már élénkül, de a kilábalás az egyes részpiacokon igen egyenlőtlen. Európában, bár bővül az értékesítés, de ez még egyáltalán nem látványos, Észak-Amerikában pedig továbbra is hanyatlanak az eladások. A fejlett régiót tekintve legjobban a japán tv-készülékek piaca élénkül: itt éves szinten 56 százalék volt a növekedés a második negyedévben.
A gyártók sorában továbbra is a dél-koreai Samsung vezet, 24,4 százalékos világpiaci részesedéssel. A Samsungot az LG Electronics követi 14,1 százalékkal, majd a Sony következik, amely 12,8 százalékot hasított ki a második negyedben a világpiaci tv-értékesítésből. Az első három helyezett után sorrendben a Panasonic és a Sharp adott el a legtöbbet.
A vásárlók világszerte a legjobban a folyadékkristályos (LCD) képernyős készülékeket kedvelik, és 74,4 százalékban ezt vásárolták a második negyedévben. A plazmatévék 8 százalékot képviseltek az időszakban a globális eladásokban.
MTI