.jpg)
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szerint azonban nem felel meg a valóságnak, hogy 2009-es költségvetési támogatására megállapított keretszám 2008-hoz viszonyított csökkenése a sztrádaépítések leállítását jelentené.
A közlemény szerint a GKM költségvetési támogatásának változása a tárca feladatainak átcsoportosítására vezethető vissza. A csökkenés legmeghatározóbb tétele a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése finanszírozási hátterének átalakulása, de mivel az Északi vasúti összekötő híd rekonstrukciója ez évben befejeződik, "kiíródik" például a 2009-es költségvetésből a Vasúti fejlesztések EIB hitelből fejezeti kezelésű, többmilliárdos nagyságrendű előirányzata is.
Az autópálya-fejlesztések folytatódnak, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás. Csupán a Közlekedés Operatív Programból (KözOP) több mint 1700 milliárd forint fordítható részben a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére.
Ezzel párhuzamosan nagyobb tere nyílik az olyan - nemzetközileg is elismert, az év üzletének aposztrofált - PPP-konstrukcióknak, amilyen az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly, illetőleg az M60-as Bólyt Péccsel összekötő szakaszainak projektje.
Jövőre teljesen leállunk az autópálya-építéssel?
A vártnál kisebb a hiány: 216 milliárd
Elapadhatnak az ország pénzforrásai?
FT: Magyarország elismerte vereségét
Stagnálnak a beruházások
MTI