.jpg)
Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója hangsúlyozta: továbbra sem tartják indokolnak, jogosnak, gazdaságilag teljesíthetőnek a szakszervezet követelését.
A MÁV Zrt. és a VDSZSZ pénteken 10 órakor folytatja az egyeztetést.
A káosz harmadik napja - előkerültek az ötezresek? |
Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a vasúttársaság delegációjának vezetője a megbeszélés kezdete előtt elmondta: az 5 ezer forint jutalom nem sztrájktörés. A munkatársak nagy része napok óta megfeszítetten dolgozik annak érdekében, hogy a közlekedés biztosítani lehessen, a jutalommal ezt a pluszmunkát díjazzák az igazgató szerint.
Kákosy: Gaskó egyoldalúan felrúgta a megállapodást
A VDSZSZ-en kívül immár minden érintett szervezet világosan látja és kimondja, hogy a sztrájkkövetelések irreálisak - közölte Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter. A MÁV reprezentatív szakszervezeteinek döntő többsége után tegnap a munkáltatói oldal egyik legfontosabb szervezete, az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) meghatározó szereplője felelőtlennek és jogilag megalapozatlannak nevezte a VDSZSZ sztrájkját - áll a miniszter közleményében. Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszterként megköszönte, hogy az egyébként gyakran ellentétes oldalon álló szervezetek egyaránt az utasok és az adófizetők érdekeit tekintik elsődlegesnek.
Az Országos Érdekegyeztető Tanácsban decemberben a kormány, a munkáltatók és a munkaadók szervezetei 5-7,5 százalékos éves keresetnövelésben állapodtak meg. A bérmegállapodást a VDSZSZ-t is tömörítő, ugyancsak Gaskó István által vezetett Liga Szakszervetek is aláírták, ennek alapján született a MÁV esetében a 6,9 százalékos béremelésről szóló megállapodás. Ezt az egyezséget rúgta most fel egyoldalúan, politikai okokból Gaskó István - írja a miniszter.
A VDSZSZ-en kívül immár minden érintett szervezet világosan látja és kimondja, hogy a sztrájk követelései irreálisak. Tudja ezt Gaskó István is, aki a MÁV vezető beosztású alkalmazottjaként és felügyelő bizottsági tagjaként pontos információkkal rendelkezik a vasúttársaság pénzügyi helyzetéről és arról, hogy milyen szolgáltatásjavító fejlesztésekre lenne szükség. A VDSZSZ jóhiszemű vasutas tagjai közül azonban sokan elhiszik vezetőjüknek, hogy van pénz a 17 százalékos béremelésre és lehetőség a MÁV Cargo privatizációjából származó bevételek felélésére. Ezzel Gaskó István megtéveszti szakszervezetének tagságát, és a munkavállalói érdekvédelmet saját cinikus, rövid távú politikai szándékainak rendeli alá.
"A magyar adófizetőknek ígérhetem, hogy semmilyen felelőtlen túlköltekezést nem fogok támogatni: a MÁV privatizációs bevételeit nem újabb fizetésemelésre, hanem a vasút modernizálására, az utasok érdekeinek kiszolgálására fordítjuk majd" - fogalmazta meg állsápontját Kákosy Csaba.
A Nyugati és a Keleti pályaudvar áll
Budapest főpályaudvarai közül csak a Déli pályaudvaron van némi forgalom, a Keleti és a Nyugati pályaudvar állt szerdán reggel. A Déli pályaudvaron 9.20-kor indult egy személyvonat Székesfehérvár irányába, 9.50-kor Dunaújvárosba, 10.25-kor Győrbe, Komárom érintésével és 12.55-kor Nagykanizsára. A pályaudvaron mintegy 10 ember várakozott a vonatok indulására és érkezésére, a metróaluljáró is kihalt volt.
A Nyugati pályaudvarról egyetlen vonat sem indul és nem is érkezik oda. A peronon négyen várakoztak az üres hirdetőtáblák előtt. Két idős férfi az MTI tudósítójának elmondta, hogy Püspökladányba szeretnének eljutni, de nem tudják, hogy mikor indul oda vonat. Az információs pultnál arra a kérdésre, hogy mikor indul, vagy érkezik vonat, azt a választ adták, hogy "tessék a hangost figyelni."
A Keleti pályaudvaron egyetlen vonat indulása szerepelt a hirdetőtáblán: 8.20-kor indult egy személyvonat Szolnok felé. A pályaudvaron mintegy 10 ember várakozott. Az információs pultnál úgy tájékoztattak, hogy "a helyzet változatlan: nem járnak a vonatok."
A nemzetközi vonatok csak a határig közlekednek - mondta Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke. A MÁV közlése szerint egyre több vonat közlekedik, például Budapest elővárosaiban két-három vonattal utazhatnak, általában óránként, kétóránként az utasok.
A Budapest-Szeged, illetve a Budapest-Győr-Szombathely vasútvonalon az IC vonatok járnak, de nem mindegyik, általában minden második közlekedik. A vidéki regionális forgalomban mintegy háromóránként lehet vonatra számítani - áll a MÁV közleményében.
A MÁV közlése szerint a szerdai nappalos műszakban a MÁV Zrt. pályavasúti, forgalmi területén 2.710 munkatárs közül 148 sztrájkol és 2548 dolgozik, míg a MÁV-START Zrt. 1943 munkatársa közül 432-en sztrájkolnak.
Marad a káosz - egyre több a kritikus hang
A vasutasok levelekkel bizonyították állításukat
Sztrájk: nincs alku, a MÁV bírósághoz fordult
Az OrangeWays megfogja a MÁV kezét
MÁV: egyre hevesebb a sztrájkhangulat