A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) közép-magyarországi regionális szervezete, a Menedzserek Országos Szövetsége és az UniCredit Bank közös fórumán Tarlós István elmondta: megválasztása esetén a vállalkozók képviselője tanácskozási joggal részt vesz majd a főpolgármesteri kabinet munkájában.
A vállalkozók és menedzserek előtt elmondott beszédében Tarlós István szólt arról, hogy a közbeszerzési törvényen módosításával a hazai vállalkozásokat helyzetbe kell hozni.
Hangsúlyozta, hogy nem multi ellenes, de nem szabad kiárusítani Budapestet például a stratégiai közszolgáltatások esetében. Utalt arra, hogy a jól működő vízművek esetében 49 százalékos tulajdoni hányadhoz ennél jóval nagyobb, szinte 100 százalékos jogosultság társul.
Az infrastruktúra fejlesztésről a főpolgármester-jelölt kifejtette: kisebb fejlesztésekben is gondolkodni kell, például biztosítani kell az infrastrukturális feltételeket a telephelyek megközelítéséhez, illetve meg kell oldani a parkolást.
A vállalkozók írásban feltett kérdéseire válaszolva, az állam és az önkormányzat feladatmegosztásával kapcsolatban Tarlós István elmondta: azt szeretné, ha az állam az egészségügyet magához venné. A hajléktalanokra vonatkozóan kifejtette: a kérdés megoldása elodázhatatlan, szeretnék a Fővárosi Közmunkák Tanácsával megszervezni a közmunkát, illetve gondoskodni a biztonságról is.
A 4-es metró befejezésével kapcsolatban elmondta: nem tudni, hogy mekkora a beruházás forráshiánya, utalt arra, hogy az I. szakasz eddig benyújtott számláinak kifizetéséhez is mintegy 100 milliárd forint hiányzik. A főváros és a kerület viszonyáról megjegyezte: eltérő a kerületek jövedelemtermelő képessége, és új forráselosztási jogszabály kell a kiegyenlítéshez.
A vállalkozások szóban elmondott észrevételeire reagálva Tarlós István kijelentette: szerinte vissza kell állítani az ipari tanulói képzést, és ennek felügyeletét a vállalkozóknak, például a kamarának átengedni. A főpolgármester-jelölt egyetértett azzal a vállalkozói felvetéssel, hogy a Volán és a BKV jelenetős autóbuszigénye indokolná a környezetkímélő járművek hazai összeszerelését.
MTI