Az OTP pénteki közleménye szerint a kutatásban megkérdezettek 86 százalékát befolyásolja valamilyen mértékben megtakarítási döntéseiben, hogy a félretett összeg ne veszítsen értékből. Az egyszerűséget a válaszadók 83 százaléka jelölte meg a megtakarítási termékek közti választás szempontjaként.
Ezzel szemben a hosszú távú hozamot a válaszadók 53 százaléka jelölte meg a megtakarítási termékekkel kapcsolatos preferenciák között.
Ezeket a tendenciákat támasztják alá az OTP Bank adatai is: míg 2008 első negyedévében alig több mint 50 százalék volt a 6 hónapnál rövidebb lekötések aránya a banknál, addig 2011 első negyedévében ez az arány megközelítette a 65 százalékot. Ez természetesen a hosszú távú lekötéseken is éreztette hatását, az 1 évnél hosszabb lekötésű betétek közel 2 százalékkal növekedtek, míg a 3 évnél hosszabbak kis mértékben csökkentek - áll a közleményben.
A válság miatti bizonytalanság a kockázatkerülésben is megmutatkozik: a fix kamatozású lekötések népszerűsége is növekedett a vizsgált időszakban.
MTI