.jpg)
A NKH Légiközlekedési Igazgatóság 2007. december 3-án hivatalosan tájékoztatta az Európai Bizottságot arról, hogy a Ferihegyi Repülőtér 2006. júniusi ellenőrzése során feltárt hiányosságokat teljes körűen felszámolta.
Az elmúlt egy évben a rendvédelmi szervek jelentősen növelték létszámukat a budapesti nemzetközi légikikötőben, és a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. is több mint három milliárd forint beruházással növelte a biztonsági feltételeket - tájékoztatta az MTI-t Szollár Domokos, a Budapest Airport Zrt. szóvivője. A repülőtér szigorított biztonsági területét 2,5 milliárd költséggel 11.411 méteren körülkerítették. A futópályákat, a gurulóutakat, a forgalmi előteret és a tranzitot magába foglaló területre csak mindenre kiterjedő biztonsági ellenőrzés után léphetnek be, de csak az ott dolgozók, így számuk 11 ezerről 700-re csökkent.
A Budapest Airport mintegy félmilliárd forintért három új poggyász-átvilágító és röntgen berendezést helyezett üzembe, és 50-nel 287-re növelte az utasbiztonsági ellenőrök számát. Ugyanakkor megváltoztatták az
utasbiztonsági ellenőrzés módszereit is - tette hozzá a szóvivő.
Jost Lammers, a BA vezérigazgatója elmondta: "Meghozta gyümölcsét a másfél éves munka, és megtérült a több milliárd forintos beruházás, hiszen Ferihegy hivatalosan ismét Európa biztonságos repülőterei közé került. Feladatunk most a biztonság színvonalának folyamatos fenntartása az év 365 napján, a nap 24 órájában."
Amerika, jövünk! De ugye vízum nélkül?
Nagyobb adó, nagyobb magasság - kisebb zaj?
Épül Róma harmadik reptere
Közbeszerzési pályázat Ferihegy átépítésére
Mint tudjuk: egy gép sem marad fenn
MTI