A Magyar Nemzeti Bank elnöke úgy véli, az azonnali nyereségre fókuszáló stratégia helyett a hosszútávú ügyfélkapcsolatok erősítése a legfontosabb a for-profit szervezetek számára is, hiszen csökkenő bizalom esetén a bevétel is drasztikusan csökken.
Elmondta, hogy a gazdasági folyamatok egyensúlyi helyzetére, fenntarthatóságára és stabilitására is komoly hatással van a lakosság pénzügyi tudatossága. Fontos, hogy a fogyasztók képesek legyenek kiválasztani a nekik megfelelő termékeket, szolgáltatókat és szolgáltatásokat, ezzel csökkentve az egész rendszer stabilitását veszélyeztető tényezők (pl. kedvezőtlen hitelfelvétel) megjelenésének kockázatát.
Széles körű szemléletváltásra van szükség, ami hosszútávon fejti ki hatását, és nagy erőforrásokat igényel. A pénzügyi szolgáltatókkal összehangolt stratégiát kell kidolgoznunk, és nem szabad kisebb tudatosságnövelő kampányokra koncentrálni, amelyek elaprózzák az energiákat - emelte ki a szakember.
A Magyar Nemzeti Bank Pénziránytű Alapítványa nem csak ehhez a szemléletformáláshoz szükséges pénzeket gyűjti össze, hanem minden mozgósítható embert és energiát igyekszik összefogni.
Privátbankár - Mészáros András