A BrandFestival Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb és legnépszerűbb stratégiai kommunikációs találkozójának idei célja annak bemutatása, hogy mit jelent a verseny és az együttműködés kapcsolata a XXI. század vállalatának stratégiai gondolkozásában.
A piacgazdaság sikerei kétséget kizáróan bebizonyították, hogy a versengés a hatékonyság fokozásának egyik legbiztosabb eszköze. Ugyanakkor bizonyos "lélektani pillanatokban" képesnek kell lennünk arra, hogy kiaknázzuk a rivalizálás mellett a kooperációban rejlő erőket is. Néhányan már felismerték az összefogás erejében nyugvó potenciált!
Az idei BrandFestivál elhozza azokat a vezéregyéniségeket, akik gondolatgazdag előadásokkal osztják meg a résztvevőkkel a márkaépítés, versengő és együttműködő stratégiaalkotás terén szerzett tapasztalataikat. Olyan egyéniségek gazdagítják majd az előadók népes táborát, akiket a klasszikus vállalkozói értékek mellett, a stratégiai szemlélet, kockázatvállalási hajlandóság, innovatív és perspektivikus gondolkodás jellemez.
Elfogadta meghívásunkat többek között: Alexander Brody (magyar származású reklámszakember), Csíkszentmihályi Mihály (a Flow-élmény tudományos megalapozója). A számos nemzetközi és hazai kiválóság mellett körünkben üdvözölhetjük majd Robert J. Aumann és Edmund S. Phelps világhírű Nobel-díjas tudósokat is.
Aumann - a 2005-ös közgazdasági Nobel-emlékdíj birtokosa - játékelmélettel kapcsolatos tudományos munkássága paradigmatikus változást hozott az elmúlt néhány évtized közgazdaságtudományi ismeretrendszerében. Kutatásaiban matematikai módszerekkel elemzi a különböző döntéshozók stratégiai cselekvését, olyan "univerzális" elméleti modellt konstruálva, amely segíti a kereskedelmi és üzleti konfliktusok elkerülését.
Gondolatait például a nemzetközi biztonságpolitikai, gazdasági és politikai konfliktusok megoldásában kamatoztatták. Játékelméleti konklúziói segítségével az iparági szereplők választ kaphatnak, hogy mikor eredményesebb a versengő és mikor az együttműködő stratégia érvényre juttatása.
Időpont: 2008. szeptember 18-19. |
Érdemei közé tartozik, hogy munkássága nyomán olyan - az eddigi nemzetgazdasági teljesítményt körülíró kemény gazdasági mutatószámokon túlmutató - "soft" fogalmak kerültek a közérdeklődés fókuszába, mint az új gondolatok iránti nyitottság, a készség azok felhasználására vagy a szociális partnerség. A magyar munkaerő-piac jelenlegi adatait ismerve érdemes lehet meghallgatni a munkanélküliség nagyságát befolyásoló piaci erőkkel foglakozó eszmefuttatását.
Hisszük, hogy e két igazi világnagyság és a többi nívós előadó nevével fémjelzett szakmai párbeszédet szorgalmazó országos szintű találkozó alkalmat teremt a nemzetközi piacokon történő változások megismerésére. Lehetőséget nyújt a szakemberek számára a vélemény-cserére, a különböző szakmai nézetek, problémák ütköztetésére és a lehetséges megoldások felkutatására, új távlatokat nyitva ezzel üzleti elképzeléseiknek.
A rendezvényen az előadások mellett kerekasztal-beszélgetések, szakmai workshopok segítenek a legújabb elméletek és gyakorlatok megismerésében. A kétnapos BrandFestival értékét tovább emeli, hogy idén először kerül kiosztásra az év leginnovatívabb stratégai gondolatáért járó "Arany Dió" díj is, amellyel a stratégiai gondolkodás innovációja előtt szeretnénk tisztelegni.
(x)