Visszamenőleg is csökkent a víz- és csatornaszolgáltatás díja a Balatonnál
A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. (DRV) a tavalyi árak alá tudta szorítani a víz- és csatornaszolgáltatás díját a balatoni települések számára a véglegesedett állami díjtámogatási rendeletnek és a cég hatékonyságjavító intézkedéseinek köszönhetően - jelentette be Winkler Tamás, a DRV vezérigazgatója kedden Fonyódon, a társaság új információs központjának avatóján.
A fogyasztók számára a különbözetet január elsejéig visszamenően jóváírja a társaság.
Veigl Gábor, a társaság érékesítési igazgatója kifejtette, a Balaton környékén a csatornaszolgáltatás díja az egy évvel ezelőttihez képest köbméterenként átlagosan, áfa nélkül számítva 484,9 forintról 448,6 forintra csökkent, míg a víz díja 380 forintról 397 forintra emelkedett. Az együttes díj így 19 forinttal csökkent köbméterenként. Ez még jelentősebb annak fényében, hogy az elmúlt években inflációt meghaladó mértékben, átlagosan 10 százalékkal emelkedettek a vízdíjak. A mostani árcsökkenés egy átlagfogyasztó számára havonta 200 forintos megtakarítást jelent. Közel száz balatoni és velencei-tavi településen köbméterenként összesen 24 forinttal csökken a szolgáltatás díja.
Veigl Gábor az MTI kérdéseire válaszolva elmondta, a Balatonnál az országos átlagot meghaladóak a víz- és csatornaszolgáltatás költségei. A térségben a szolgáltatás azért is speciális, mert máshol nincs ilyen fogyasztói kör, amelynek fele csak idény jelleggel, évenként két-három hónapra veszi igénybe a vízközmű szolgáltatásokat. Ráadásul az üdülőrégióban egy régi, a mai turistaforgalomnál nagyobbra kiépített rendszert kell üzemeltetni, sok kis települést kiszolgálva.
A költségeket növeli az is, hogy a fogyasztók nagy részét a Balatonból kinyert vízzel látják el, márpedig ennek tisztítása költségesebb, mint a kutakból, illetve karsztvízből származó vízé. Az igazgató hangsúlyozta, a társaság tavaly év végén zárult átvilágítása után végrehajtott hatékonyságjavító, a szigorúbb és átláthatóbb gazdálkodást szolgáló intézkedéseknek is köszönhető, hogy a DRV tudott élni az árcsökkentés lehetőségével.
Az országban a legnagyobb területen és legtöbb településen szolgáltató DRV vezetősége az érintett polgármesterek részvételével avatta fel Fonyód központjában az új, ügyfélbarát, akadálymentes információs pontját, amely a régi, nehezen megközelíthető fonyódi ügyfélszolgálatát váltja fel.
MTI