.jpg)
A jövőben fokozni fogják az ellenőrzéseket, gyakrabban mérnek sebességet, a Közlekedési Hatóság pedig a kamionosokat ellenőrzi majd egy mobil eszközzel, ami a tengelysúly és túlterhelés mérésére alkalmas. Az államtitkár ismertetéses szerint 4-5 hónapig tart a közbeszerzési eljárás az öt sebességmérő kamera beszerzéséhez.
Az autóút biztonságára hosszú távon az M0-ás fejlesztése adhat megoldást, 2010-re a déli szakaszon 2x3 sávra, plusz leálló sávra bővítik a jelenlegi 2x2-es sávos, leállósáv nélküli útpályát.
Szabadfi Árpád, az országos rendőrfőkapitány-helyettes közölte, az M0-ás körgyűrűn naponta átlagosan 42-43 ezer jármű közlekedik, és ugyan a beton elválasztó korlátnak köszönhetően kevés a halálos baleset, de nagyon sok az anyagi kárral járó ütközés. Idén az első kilenc hónapban 443 baleset történt.
A statisztikák szerint a balesetek 38 százaléka a követési távolság be nem tartása, 36 százaléka pedig a szabálytalan sávváltás miatt történik, és mindegyikben szerepet játszik a gyorshajtás.
A főkapitány-helyettes kiemelte, hogy két-három naponta fognak ellenőrzéseket tartani, és végiggondolják, mely szakaszokon vezessenek be előzési tilalmat. Hozzátette, hogy az elektronikus forgalom felügyeleti rendszerét is szeretnék továbbfejleszteni, hogy még több tájékoztatást tudjanak adni az autósok számára az autóúton történtekről.
Beszámolt arról is, hogy mintegy 200 rendőrt képeztek ki a kamionok tachográfjának ellenőrzésére.
Felmentették a GKM főügyeletesét Garamhegyi gyorshajtása ügyében
Pikk-pakk ugorhat a jogsink
Gyurcsány: rendet kell tenni az utakon!
MTI