Szerdán is kitartott a pozitív befektetői hangulat a nemzetközi tőzsdéken, a fontosabb tőzsdeindexek mind Európában, mind a tengerentúlon felfele tartottak. Igaz, a zárásra a Dow elvesztette a napközben szerzett pluszt. Felemás zárást láthattunk reggel Ázsiában, az európai piacok pedig kisebb mínuszba fordultak.
A délelőtt folyamán a magyar tőzsde alulteljesítő volt, hiszen a BUX 1 százaléknál többet esett. A mutatót az OTP 1,5 és a Mol 2 százalék feletti esése húzza vissza. A forint piacán nem volt nagyobb mozgás, továbbra is 355 körül mozog az árfolyam az euróval szemben.
A Moderna is fontos bejelentést tehet
Már beérkeztek az adatok az első tesztekről, melyek elemzése után kiderülhet, hogy az előzetes számok alapján mennyire lehet hatásos a cég által fejlesztett vakcina, olvasható az Equilor reggeli hírlevelében. A mostani fázis megfelel a Pfizer által hétfőn közétett fázisnak, ennek megfelelően különös figyelem irányul a részvényre. A cég szerint napokon belül megtörténhet a kiértékelés és annak közzététele is. A beérkező adatok miatt a tegnapi nap 8,4 százalékot emelkedett a cég részvénye a piaczárás után.
Elképesztő pörgést hozott a Singles Day
Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon - derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából. A jelentős leárazásokkal járó kereskedelmi akció során az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál teljes forgalma 498,2 millárd jüant (74,1 milliárd dollár) ért el, míg az ország második legnagyobb e-kereskedelmi portáljának számító JD.com 271,5 milliárd jüan (41 milliárd dollár) forgalmat generált.
Az Alibaba ezzel csaknem megduplázta a forgalmát a tavalyi év azonos napjához képest, amikor 268,4 milliárd jüan értékben cseréltek gazdát áruk a cég különböző felületein.
A South China Morning Post című hongkongi lap a Csao Kuót, a JD.com marketing igazgatóját idézve rámutatott: a vásárlók idén jelentős érdeklődést mutattak az ötödik generációs (5G) telekommunikációs hálózatokhoz kapcsolódó technológiák iránt. A JD.com felületén az 5G-kompatibilis mobiltelefonok forgalma tizenegyszeresre nőtt a november 1-11-ig tartó kampány alatt 2019 azonos időszakához képest.
A kiugróan jó eredményhez két fő tényező járult hozzá: az akció egyrészt minden eddiginél korábban, már november 1-jén kezdetét vette, másrészt a koronavírus-járvány hatására a kínai fogyasztók körében jelentősen nőtt az internetes vásárlás népszerűsége. A kínai kereskedelmi minisztérium adatai alapján az év első három negyedévében Kína e-kereskedelmi forgalma meghaladta a 8 ezer milliárd jüant, ami 9,7 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.
Defláció fenyeget Németországban
Októberben a második egymást követő hónapban csökkentek a fogyasztói árak éves összevetésben Németországban a gazdaságösztönző céllal, időlegesen bevezetett áfacsökkentés hatására - közölte a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis.
A végleges adatok alapján októberben az előzetesnek megfelelően, 0,2 százalékos volt a csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, az előző havihoz képest pedig 0,1 százalékkal emelkedtek az árak. Az éves infláció az októberivel együtt már három alkalommal volt negatív, júliusban 0,1 százalék, szeptemberben 0,2 százalék. A mostaninál nagyobb árcsökkenést legutóbb 2015 januárjában regisztrált a német statisztikai hivatal, 0,3 százalékosat.
Az árucikkek ára 1,5 százalékkal csökkent októberben az egy évvel korábbihoz képest a szeptemberi 1,7 százalékos csökkenés után. Az energiaipari termékeké a szeptemberi 7,1 százalékos csökkenés után 6,8 százalékkal esett, ezen belül a fűtőolajé 37,2 százalékkal, az üzemanyagé pedig 10,7 százalékkal. Az élelmiszerek 1,4 százalékkal drágultak a szeptemberi 0,6 százalékos emelkedés után, a húsipari termékek 4,1 százalékkal, a gyümölcsök 3,8 százalékkal kerültek többe. Az energiaárak nélkül a fogyasztói árak 0,6 százalékkal emelkedtek októberben.
Remekelt a Masterplast
Fennállásának legsikeresebb negyedévét zárta a Masterplast csoport a harmadik negyedévben elért 37,5 millió eurós árbevétellel, 4,2 millió eurós EBITDA értékkel és 2,6 millió eurós adózott profittal - közölte az építőanyag gyártó és forgalmazó vállalat. A közleményben megjegyezték: a kiemelkedő eredményt a növekvő építőanyag nagykereskedelmi tevékenység, a bővülő gyártás és az egészségiparba való belépés biztosította. A csoport új németországi leányvállalata, az egészségügyi védekezéshez szükséges speciális alapanyagokat is gyártó Masterplast Nonwoven GmbH sikeres indulásával jelentős pozitív hatást gyakorolt a társaság eredményességére - tették hozzá.
A vállalat szerint a koronavírus az építőipar működését alapvetően nem befolyásolta, a folyamatban lévő projektek haladtak és a felújítási szektor is élénk volt, viszont az üzleti környezet változása miatt el nem indult beruházások hatása később jelentkezhet. A harmadik negyedév tükrében a társaság biztosítottnak látja a 2020-as évre várt 120 millió eurós forgalom, 10,2 millió euró EBITDA, valamint 6,2 millió euró adózott eredmény elérését.