A japán Nikkei információi szerint az új, még be sem mutatott iPhone-modellekkel kapcsolatban annyira pesszimista a cég, hogy az ideinél 20 százalékkal kevesebb alkatrészre adnak le megrendelést a beszállítóknak. A beszállítói láncot előre értesítették arról, hogy a tavalyi 100 millió helyett csak 80 millió (újgenerációs) készülék eladására készülnek a társaságnál.
A Nikkei azt is kiemeli cikkében: az új és korábbi generációs készülékekből a 2017 október-decemberi negyedévben 1 százalékkal kevesebbet adott el az Apple, mint egy évvel korábban. Ez a folyamat egyébként nem csak az Apple-t sújtja, hanem a többi gyártót is: 2017-ben világszerte 1,46 milliárd okostelefont adtak el, ami az előző évhez képest 0,3 százalékos csökkenést jelent - ez a piac történetében először nem tudott bővülni.
A kínaiakat nem sikerült felizgatni, és egyébként is túl drága volt a X
Az új Apple-telefonokat az év második felében ismerheti meg a nagyközönség; azokat az iPhone X-eket váltják majd, amelyek a társaság történetében először lépték át az 1000 dolláros kiskereskedelmi eladási árat. (Nálunk persze a 27 százalékos világrekorder áfa miatt ennél is jóval drágábban lehet a készülékekhez jutni.) A kulcspiacnak számító kínai kereslet váratlan gyengesége mellett ez a magas ár lehetett az egyik fő oka annak, hogy az Apple eladásai gyengén alakultak; iparági elemzők szerint erre válaszul az idén bemutatásra kerülő modellek olcsóbbak lesznek a jubileumi X-nél, akár 300 dollárral is.
Ütik a részvényeket
Az Apple részvényei a New York-i tőzsdén bő másfél százalékos mínuszban járnak, a beszállítók a korábbi európai és ázsiai kereskedésben szintén komoly veszteségeket, esetenként 4-6 százalékos esést könyvelhettek el.