Visszavágta az éves előrejelzését a Nestlé. A társaság szerint a magasabb árak miatt a fogyasztók elfordultak a márkás termékektől. Az világ egyik legnagyobb élelmiszergyártó vállalata most arra számít, hogy az eladások 2024-ben 2 százalék körüli mértékben emelkednek, ami elmarad a korábbi, legalább 3 százalékos előrejelzéstől - idezi a cég tájékoztatását az Equilor piaci összefoglalója.
A Nestlé gyorsjelentése szerint az év első kilenc hónapjában az eladások 2 százalékkal emelkedtek. „A fogyasztói kereslet gyengült az elmúlt hónapokban, és arra számítunk, hogy a keresleti környezet továbbra is gyenge marad" - mondta Laurent Freixe, a vállalat új vezérigazgatója. Az organikus növekedés Észak-Amerikában volt a leggyengébb, az eladások 0,3 százalékkal csökkentek.
A Nestlé emellett csökkentette az egy részvényre jutó alaperedményre és a nyereségességre vonatkozó egész éves célkitűzéseit. A tavalyi 17,3 százalékos értékhez képest szerény javulás helyett mostantól 17 százalék körüli kereskedelmi üzemi eredményhányadot várnak.
Volodimir Zelenszkij ukrán elnök kijelentette, hogy támogatja Friedrich Merz német kancellár karácsonyi fegyverszünet bevezetésére vonatkozó ötletét.





