Visszavágta az éves előrejelzését a Nestlé. A társaság szerint a magasabb árak miatt a fogyasztók elfordultak a márkás termékektől. Az világ egyik legnagyobb élelmiszergyártó vállalata most arra számít, hogy az eladások 2024-ben 2 százalék körüli mértékben emelkednek, ami elmarad a korábbi, legalább 3 százalékos előrejelzéstől - idezi a cég tájékoztatását az Equilor piaci összefoglalója.
A Nestlé gyorsjelentése szerint az év első kilenc hónapjában az eladások 2 százalékkal emelkedtek. „A fogyasztói kereslet gyengült az elmúlt hónapokban, és arra számítunk, hogy a keresleti környezet továbbra is gyenge marad" - mondta Laurent Freixe, a vállalat új vezérigazgatója. Az organikus növekedés Észak-Amerikában volt a leggyengébb, az eladások 0,3 százalékkal csökkentek.
A Nestlé emellett csökkentette az egy részvényre jutó alaperedményre és a nyereségességre vonatkozó egész éves célkitűzéseit. A tavalyi 17,3 százalékos értékhez képest szerény javulás helyett mostantól 17 százalék körüli kereskedelmi üzemi eredményhányadot várnak.